ImageUploadedByTapatalk1388758832.550256.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Varför blir det så här???
 
Mikael_L
För liten bänk ...?

Men jag känner igen fenomenet :)
 
Förstår inte problemet - du ser ju din bänk!
 
Om det får plats, skaffa en till bänk så ska du se att det kommer finnas en yta att jobba på i ett par tre dagar :)
 
vojma skrev:
[bild]

Varför blir det så här???
Dålig disciplin tro jag. Eller avbruten skolgång?
Den lilla röda bänkborsten skall ju ALLTID hängas upp på sin plats så man hittar den när den behövs.

Annars ser det OK ut :D
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Bra....det betyder att du producerar mer än du städar....bättre det än tvärt om....;)
 
vojma skrev:
[bild]

Varför blir det så här???
Jag tror att det ser stökigt ut för att dina verktyg inte matchar i färg.
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
Stäng bildörren. Skåpbilar har en förmåga att spy ut massa saker när dem kommer inomhus.
 
  • Gilla
Montören
  • Laddar…
vojma skrev:
[bild]

Varför blir det så här???
Är det bara jag som vill se bilder inifrån skåpbilen?
Ser ut som att det är egenvyggda hyllor i trä vilken är otroligt trevligt att titta på.
 
Det är förstås inte det sk stöket som Vojma vill visa oss utan det faktum att han fallit för reklamens frestelse och köpt några grönblåa verktyg istället för att hålla sig till de blåa verktygen man ser i förgrunden. Det är ett misstag som alla kan göra och det rättas bäst till genom en blocketannons så du blir av med skräpet.
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
hantverkare1 skrev:
Är det bara jag som vill se bilder inifrån skåpbilen?
Ser ut som att det är egenvyggda hyllor i trä vilken är otroligt trevligt att titta på.
Nej jag är med dig och vill gärna se inredningen. Drömmer fortfarande om en riktig byggbil med fast inredning istället för mitt släp. Varför vet jag inte ens själv med tanke på att jag fraktar med mig verktyg 1-2 ggr/år 😉😃
 
Lolle skrev:
Nej jag är med dig och vill gärna se inredningen. Drömmer fortfarande om en riktig byggbil med fast inredning istället för mitt släp. Varför vet jag inte ens själv med tanke på att jag fraktar med mig verktyg 1-2 ggr/år 😉😃
Om du fraktar grejer 1-2 gånger per år så klarar du dig ju knappast med bara ett släp.
En fullutrustad byggbil där allt har sin plats måste du ha.
 
Jag säger detsamma, vill ha en lite tuffare 4X4 med triplex drag och utrustad med saker i rätt ordning.

Tyvärr håller övriga familjen inte med mig så idag har vi ett vanligt öppet släp och ett skåpsläp med inredning men det är en halvdan kompromiss.
 
Lolle skrev:
Jag säger detsamma, vill ha en lite tuffare 4X4 med triplex drag och utrustad med saker i rätt ordning.

Tyvärr håller övriga familjen inte med mig så idag har vi ett vanligt öppet släp och ett skåpsläp med inredning men det är en halvdan kompromiss.
Då är ju frågan vart bilderna inifrån släpet är? :)
 
Vänster sidodörr:
Då jag mestadels köper nakna maskiner så förvaras de här. Monterat fast de fyra laddare som behövs för mina verktyg. Har även monterat en kupévärmare för att batterierna ska laddas ordentligt vintertid. Plats för sex EssBox längst ner.

ImageUploadedByTapatalk1388923676.163213.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Monterat en sladdvinda från Biltema och vänt på kontakterna. Drar ut denna för att få ström till laddarna. Måste dock byta sladd i denna då den blir alltför styv vid -15 grader

ImageUploadedByTapatalk1388923935.148591.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bakdörrar:
Byggt en hylla tvärsöver för att få enkel överblick av verktygen. Gjort hållare för långvattenpass och diverse annat.

ImageUploadedByTapatalk1388924335.165809.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På golvet har jag fräst räls som underlättar att få in och ut bordssågen (Makita 2704 med tillhörande stativ)

ImageUploadedByTapatalk1388924155.101727.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vänster sidohylla:
Överst en bra att ha-hylla, här samlas det mesta som man inte vet var det ska vara. Nedanför, kompressor och fräs (DeWalt). Längst ner spik 60-100mm.

ImageUploadedByTapatalk1388924721.764062.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Höger sidohylla:
Mestadels spik, skruv, klammer, kilar och sånt. Här ligger även större verktyg som koben, brytjärn, gipsvinkel samt vissa sladdverktyg.

ImageUploadedByTapatalk1388924845.425745.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hylla vid höger sidodörr:
Förbandsväska, rondellskivor, spännremmar, häftpistoler och tape.

ImageUploadedByTapatalk1388925064.576399.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inre hylla:
Mestadels latex, sättlim, silicon och sprayfärg. Gjort en hållare för sågbänk av 18mm plywood

ImageUploadedByTapatalk1388925221.339371.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På golvet:
Väskor till spikpistoler, sticksåg, sänksåg mm.

ImageUploadedByTapatalk1388925267.762178.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inrett en systainer för mina dosfräsar.

ImageUploadedByTapatalk1388925390.588816.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
corre och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.