Hej

Jag är på väg att köpa en Milwaukee LokTor S 18 TXC skruvdragare och tänkte höra om det finns några erfarenheter om den, såväl pssitiva som negativa???

//Mats
 
  • LOKTORS18TXCX190.jpg
Jag har AEG´s 18v modell vilket är nästan samma skruvdragare. Jag har också känt på just Milwaukee 18v och jag känner ingen större skillnad. Den är riktig stark, ganska tung, men det är smidigt att man kan vända på batteriet.

Nackdelen med just Milwaukee är ofta priset, det är sällan man hittar något bra pris.
Särskilt om du vill köpa extra maskiner och använda batteri och laddare från denna. Det är svårt att hitta någon som säljer enbart maskiner utan ladd o batt.
(Dewalt är nog bäst på detta, det är oerhört lätt att hitta enbart maskiner)

mvh

Kent
 
Tack för svaret Kent.

Har börjat med märket o det känns bra att fortsätta med samma, Har lite kontakter som säljer det :cool: :cool:. Har dock hört att man måste ha stora händer för att den ska kännas bekväm!!!Har inte så gigantiska händer...

//Mats
 
Dvs. du har redan batteri och laddare? Annars finns det ju 18v li-ion serien med lite lägre vikt. bl.a. Milwaukee V18 DD

mvh

Kent

 
Nej det är min första sladdlösa milwaukee maskin, men har idag en borrhammare, stickis, Tigersåg samt handklinga milwaukee som jag är kanon nöjda med, rent underbara maskiner att jobba med :)

//Mats
 
MatteFalun skrev:
Hej

Jag är på väg att köpa en Milwaukee LokTor S 18 TXC skruvdragare och tänkte höra om det finns några erfarenheter om den, såväl pssitiva som negativa???

//Mats
Kanonmaskiner - men - har du verkligen behov av en 18V..
Jag har en 14.4 och den har hittills aldrig tvekat för att dra i något, och då har jag ändå misshandlat den rätt hårt, med karmskruv i ekkarm, 105mm. hålsåg etc.

Kolla på .ebay - där säljs en del Milwaukee.
 
Hej

Tack för tippset ang AEG:n, ska kolla upp den närmare

Kan säkert mycket väl klara mig med en 14.4 voltare men känner att ska jag ändå punga ut lite balubas så är det lika bra att göra det ordentligt eller vad anser ni??

Trevlig helg //Mats
 
Mikael_L
Hur mycket tyngre är 18-voltaren då?

Om du tänkt skruva i tak t.ex. så kommer du vara glad åt varenda hekto du sparar.
Bara ett tips.
 
14.4 räcker gott och väl.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.