Jag skall renovera ett hus som har direktverkande el och i det sammanhanget byta alla gamla el-radiatorer. Kommer sannolikt välja moderna wifi styrda element med glasfront från antingen MILL eller ADAX

Synpunkter/tankar på dessa? Har hört att t ex Mill kan knäppa lite när den slår av/på vilket kan vara störigt i sovrummet på natten tänker jag?
 
En/flera luft/luftvärmepump(ar) för huvuduppvärmning, sedan någon/några elelement för stödvärme kalla dagar samt där LLVPn inte når.
 
P pwn skrev:
Jag skall renovera ett hus som har direktverkande el och i det sammanhanget byta alla gamla el-radiatorer. Kommer sannolikt välja moderna wifi styrda element med glasfront från antingen MILL eller ADAX

Synpunkter/tankar på dessa? Har hört att t ex Mill kan knäppa lite när den slår av/på vilket kan vara störigt i sovrummet på natten tänker jag?
Mill knäpper men vet inte att jag vaknat eller stört mig på det. Jag har inte versionen med glasfront.
 
Jag har en Mill i sovrummet och det är den är riktigt tyst. Har aldrig hört att den knäppt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.