Jag söker med ljus och lykta efter en inbyggnadsmicro som inte är mer än 300mm djup utvändigt... men kan inte hitta. Min fru och jag drar oss till minnes att vi sett en som var just "kort" men vi kommer inte ihåg vilket märke eller var vi såg den...

Någon som vet något mer?

Har själv kollat Miele, UPO, Bosch, Siemens (sidan funkade inte), Gaggenau, Husqvarna... via deras hemsidor men ibland finns det men att man måste veta precis var man skall söka
 
Siemens (och därmed troligen Bosch) har två typer som kräver "minsta djup" på skåpen på 300 mm. Själva ugnarna med ram verkar vara 320 mm men ramen ligger väl då jäms med luckorna. Kanske inte vad du hade tänkt dig? I rostfritt heter de HF 17056EU (för skåpsbredd 600 mm) och HF 17055EU (för 500 mm).
 
Vi letade också med ljus och lykta men alltid var det något mått som inte stämde. Gör som oss köp en helt vanlig mikro och ställ den inuti skåpet bakom en vanlig skåplucka. Visst man får öppna skåpluckan också när mikron ska användas men det tar jag gärna bara jag slipper se på maskinen! Vi tog en helt vanlig Siemens med vridreglage och få knappar för enklaste möjliga handhhavande. Ryms utan problem i ett vanligt IKEA standardöverskåp.
 
Hej!
Vet inte om du fixat det än, men vi hade samma bekymmer. Vedum kök med 300mm djup på överskåp.
Vi hittade bla Siemens/Bosch, Electrolux/Husqvarna samt Whirlpool. Dessa hade ett djup på 316-320mm (totalmått inkl. ram).
Det blev en Whirlpool till slut pga funktionerna samt att den är rostfri invändigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.