Vad har ni för erfarenheter av mikrovågsugn med grillelement? Tillför det något med grillelementet? Behövs det om man ändå har en vanlig ugn? Snabbhet jämfört med vanlig ugn? Alla synpunkter är av intresse.
 
Vi har haft en. Provade en gång och undrade efter det varför någon skulle vilja stoppa in en sådan urusel och meningslös funktion.
 
Även i min mening helt meningslöst.
 
Jag håller med. Enda det tillförde var ett extra grillgaller som står och skräpar i skåpet. De två första gångerna var det lite kul att kunna grilla enkelt och få det lite fettsnålt, sedan blev det bara jobbigt.
 
Hemmakatten
Vi har haft en Whirlpool micro i 10 år med grill- och crisp-funktion. Den har varit suverän! Använder dessa funktioner jätteofta. Att grilla en kyckling går på 20 minuter, klyftpotatis ca 10 minuter, en grillad chorizo (eller annan tjockkorv) tar 3-4 minuter. Värma en pizzabit ca 1 minut. Crisp-funktionen i kombination med grillen gör att maten även får en "grillad" yta på undesidan.

Nu närvi bygger nytt och vill ha inbyggd micro ser vi till vår stora sorg att det inte verkar finnas någon som har dessa funktioner.
 
Hemmakatten skrev:
Vi har haft en Whirlpool micro i 10 år med grill- och crisp-funktion. Den har varit suverän! Använder dessa funktioner jätteofta. Att grilla en kyckling går på 20 minuter, klyftpotatis ca 10 minuter, en grillad chorizo (eller annan tjockkorv) tar 3-4 minuter. Värma en pizzabit ca 1 minut. Crisp-funktionen i kombination med grillen gör att maten även får en "grillad" yta på undesidan.

Nu närvi bygger nytt och vill ha inbyggd micro ser vi till vår stora sorg att det inte verkar finnas någon som har dessa funktioner.
Hemmakatten
jag har hört att whirlpool har de bästa microvågsugnarna och de har dessutom flera inbyggnads micros med både grill o crisp. :)
Gå in på deras hemsida så hittar du dem.
 
Har en Whirlpool micro med grill och crisp. Som sagt, den är helt underbar när man ska grilla lite kyckling eller steka krokettter eller motsv och man har lite brådis. Crisppannan tänker jag inte byta bort i första taget.

Nackdelen är att det sällan lämpar sig för storkok för hela släkten. 2-3 port är ofta gränsen, tycker jag.

 
Hemmakatten
bmos skrev:
Nackdelen är att det sällan lämpar sig för storkok för hela släkten. 2-3 port är ofta gränsen, tycker jag.
Men, en micro är väl knappast till för hela släkten? Möjligtvis hel kyckling eller dylikt.
Just dessa snabba tillagningar för några hungriga personer (barn, tonåringar eller vuxna) är kanonbra.

Jessicaodanne: hoppas ni har rätt!! :) :) Kollar i morgon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.