Håller på för fullt med köksrenovering och behöver lite nya vitvaror.

Nån som har erfarenhet av Mieles Spishäll, ugn, micro ?
Det är det som behöv nu.

Har allt annat i Miele, Tvätt, Tork, Disk, Kyl & Frys Dammsugare mm och är löjligt nöjd med dessa produkter,
så det är väl lika bra att fortsätta kanske.

Tar gäna imot tips på Ugn, spis, och micro.
 
Mina synpunkter/funderingar vid mitt hällval.
Det jag har irriterat mig på många nya hällar är att det inte finns några "vred" utan bara touchknappar.
Jag valde Siemens Touchslide istället för knapp upp och knapp ner. Hade jag haft råd hade jag köpt Gaggenau´s häll med en magnetpuck som vred.
Vad jag vet så har bara Miele knapp upp och ner.

I övrigt så vet jag inte mycket om Miele.
 
Jag är oxå toknöjd men Miele, enda vitvaran som har fungerat helt klanderfritt under otroligt lång tid.

Jag har dock bara tumlare, tvätt och disk från Miele och är precis som du nyfiken på om kvaliteten är densamma på övriga vitvaror.
 
yps skrev:
Mina synpunkter/funderingar vid mitt hällval.
Det jag har irriterat mig på många nya hällar är att det inte finns några "vred" utan bara touchknappar.
Jag valde Siemens Touchslide istället för knapp upp och knapp ner. Hade jag haft råd hade jag köpt Gaggenau´s häll med en magnetpuck som vred.
Vad jag vet så har bara Miele knapp upp och ner.

I övrigt så vet jag inte mycket om Miele.
Håller med. Vi har kört på Gaggenau´s häll med magnetpuck och är mycket nöjda med den. Kan rekomenderas. Skulle dock ha köpt en bredare idag....
 
Hej
Vi har Mieles vitvaror i vårt kök och är mycket nöjda då de fungerat helt perfekt under de 3 år (snart) vi har haft dem.

Vi har diskmaskin, ugn, combougn (micro/varmluft), induktionshäll, fläkt och kaffemaskin, allt ifrån Miele.

Skulle välja det idag igen om vi flyttar.
 
Min mor köpte nyligen en Miele diskmaskin som inte alls är speciellt bra, då kastruller, lock och plastbunkar inte blir rena...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.