Hemma för ompackning och tvätt, och naturligtvis bråkar tumlaren
Miele T1 Selection 8kg HT30-W
Det går en stund, sedan säger den att vattenbehållaren är full. Vi har inte den kopplad till avlopp utan använder behållaren. Tömmer jag behållaren går den några minuter, sedan säger det att behållaren är full igen, fast den är i stort sett tom.
Lossar jag slangen från behållaren kan jag suga ut lite vatten ur slangen, men inga mängder.
Har prövat att köra med slangen frånkopplad, liggandes i en hink. Samma förlopp, den går en stund sedan säger den att den är full.
Min amatörmässiga analys säger att det verkar som den inte orkar pumpa kondensvatten från maskinen och ut i slangen, att det är därför maskinen indikerar att behållaren är full, men det är en vild killgissning.
Någon som vet mer?
 
P pfb skrev:
Hemma för ompackning och tvätt, och naturligtvis bråkar tumlaren
Miele T1 Selection 8kg HT30-W
Det går en stund, sedan säger den att vattenbehållaren är full. Vi har inte den kopplad till avlopp utan använder behållaren. Tömmer jag behållaren går den några minuter, sedan säger det att behållaren är full igen, fast den är i stort sett tom.
Lossar jag slangen från behållaren kan jag suga ut lite vatten ur slangen, men inga mängder.
Har prövat att köra med slangen frånkopplad, liggandes i en hink. Samma förlopp, den går en stund sedan säger den att den är full.
Min amatörmässiga analys säger att det verkar som den inte orkar pumpa kondensvatten från maskinen och ut i slangen, att det är därför maskinen indikerar att behållaren är full, men det är en vild killgissning.
Någon som vet mer?
rätt som du skriver
kolla pumpen och slangen därifrån ofta ludd. slem och hår som stoppar
 
  • Gilla
pfb och 1 till
  • Laddar…
returen returen skrev:
rätt som du skriver
kolla pumpen och slangen därifrån ofta ludd. slem och hår som stoppar
Kom inte åt pumpen, man verkar behöva öppna sidan på tumlaren och det förstod jag mig inte på. Det blev en blås- och sug-övning i slangen i stället och det verkar ha hjälpt. Får se hur länge det håller i sig...
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.