Hej på er,
Vad är det för skillnad på den "vanliga" Microlit väven och den (kanske lika vanliga) målarfilten som är glasfiberbaserad?

Skall man föredra den ena framför den andra? Målarfilten är ju betydligt billigare, men frågan är om den armerar gipset lika bra som Microlit:en.

Om man nu sätter på gips vill säga.

/Herman
 
Jag köpte microlit och målarfilt från byggmax för att jämföra. Det var väldigt svårt att se någon skillnad på de båda, möjligen var filten från byggmax lite kraftigare. Jag satte upp dem brevid varann och då var det helt omöjligt att ksilja dem åt, så jag valde filten från byggmax

/John
 
Jaså, ok, det låter ju bra. Upplevde du att det var lättare/svårare att sätta upp den ena eller den andra?

/Herman
 
Jag valde en som målarfirman hadde - som var tunn och nästan gicka att se igenom
lite stickig, födelen var att limmet gick igenom om man la på mer utifrån med rollern..
har för mig att den var billigare än B-max...!
 
En gammal tråd, men jag köpte både en dyrare slät glasfiberduk och målarfilt, målarfilten var mycket billigare men den dyrare var enklare att sätta upp och sög mindre färg så i slutändan blev den dyra billigare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.