Skadad vägg runt en omvänd dörrkarm med avskalad färg och ojämna ytor inför spackling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad vägg och dörrkarm där reparation övervägs efter omvändning av karmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väggskada ovanför dörrkarm, synligt reparationsarbete påbörjat med primer och spackel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här har vi vänt en dörrkarm och som ni ser så blev det en del skador på väggen. Tanken är att lägga primer och sedan bygga upp med husfix o avsluta med vanligt spackel. Hörde en bekant säga att hennes hantverkare propsat på att lägga microlit ovanpå för att det ska hålla när det är vid en dörr. Något vi borde ta fasta på? Kan man lägga microlit på enbart en av väggarna i ett rum eller blir det en visuell skillnad vid hörnen då? Bredspacklar man över microlit?
Eller spacklar man bara över skarvar o kanter?
 
microlit vet jag inte men jag gillade aldrig husfix. Rekommenderar laga lätt från finja. Tyckte det var bättre. Rekommenderar också att bygga upp nån typ av form av nåt träskivmaterial som täcker största delen av skadan som ni kan fylla och som har ett tryck mot väggen under härdningen. Sen kan ni fixa sista hålet.
 
L Lane skrev:
microlit vet jag inte men jag gillade aldrig husfix. Rekommenderar laga lätt från finja. Tyckte det var bättre. Rekommenderar också att bygga upp nån typ av form av nåt träskivmaterial som täcker största delen av skadan som ni kan fylla och som har ett tryck mot väggen under härdningen. Sen kan ni fixa sista hålet.
Okej, noterar att det finns alternativ till husfix men nu gällde ju frågan om det behöver täckas med glasfiberduk eller inte :)
 
vi har aldrig täckt med någonting och skarvarna vid lagningarna ser man inte. Får man det bara att fästa så sitter det. Vi har bara vattnat ordentligt innan.
 
  • Gilla
Trattkantarell
  • Laddar…
BirgitS
Trattkantarell Trattkantarell skrev:
Hörde en bekant säga att hennes hantverkare propsat på att lägga microlit ovanpå för att det ska hålla när det är vid en dörr.
Kan det vara så att bekantingen har trästomme med gipsplattor som hade en skarv vid dörren?
Då blir det ju större rörelser i väggen än om man har betong/sten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.