Hej,

Berätta allt ni vet om micro cement tack !!

Jag är otroligt sugen på microcementens fina drag på vägg. Men finner väldigt lite information tråkigt nog.
Jag uppfattar det som att man måste ha kakel/matta bakom cementen? Stämmer detta? Vi håller på bygga nytt och de känns ju mindre kul att klä badrummet med kakel och sedan klä över det med cement.
Vad kan vi ha för yta bakom denna microcement istället för det ovan nämnda?
 
  • Modern badrum med microcement på väggar och inbyggd badkar, med dusch och kranar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen som vet något?
 
Nu har jag ingen personlig erfarenhet, men bor i Danmark och här är mikrocement fruktansvärt populärt just nu. Märket KABE har en produkt som heter Stone som är våtrumstät och kan påföras på både gips, trä och kakel (har sett folk som 'cementerat' bordsskivan i köket och möbler och allt vad de kommer över...:thinking:). Vet inte om KABE säljs i Sverige, men skulle gissa att alla dessa mikrocementsprodukter innehåller ungefär samma sak.
 
P Probably Wrong skrev:
Nu har jag ingen personlig erfarenhet, men bor i Danmark och här är mikrocement fruktansvärt populärt just nu. Märket KABE har en produkt som heter Stone som är våtrumstät och kan påföras på både gips, trä och kakel (har sett folk som 'cementerat' bordsskivan i köket och möbler och allt vad de kommer över...:thinking:). Vet inte om KABE säljs i Sverige, men skulle gissa att alla dessa mikrocementsprodukter innehåller ungefär samma sak.
Förstår att det har blivit en stor grej, de är förbaskatt snyggt ;)
Jag ska kolla upp KABE - stone. Tack för tipset!! :coffee:
 
P Probably Wrong skrev:
Nu har jag ingen personlig erfarenhet, men bor i Danmark och här är mikrocement fruktansvärt populärt just nu. Märket KABE har en produkt som heter Stone som är våtrumstät och kan påföras på både gips, trä och kakel (har sett folk som 'cementerat' bordsskivan i köket och möbler och allt vad de kommer över...:thinking:). Vet inte om KABE säljs i Sverige, men skulle gissa att alla dessa mikrocementsprodukter innehåller ungefär samma sak.
Har du någon länk att dela, vad gäller microcement på bordsskiva?
Är jättenyfiken!!!
 
H Hasselhagen skrev:
Har du någon länk att dela, vad gäller microcement på bordsskiva?
Är jättenyfiken!!!
https://designbycement.com/pages/bankskiva-microcement
jag håller på bygga hus just nu. När det är dags för köket kommer jag köpa en länken ovan och göra egen bänkskiva! Finns lite fler bilder också på deras instagram.
 
Caroline543 cardan01 skrev:
[länk]
jag håller på bygga hus just nu. När det är dags för köket kommer jag köpa en länken ovan och göra egen bänkskiva! Finns lite fler bilder också på deras instagram.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.