Hej!
Har ett badrum från -85 som är original.
Våtrumsmatta på golv och delvis kaklat där duschväggen nu är.

Går det att anlita en firma för att applicera microcement eller är underlaget undermåligt?

Vad skulle det isåfall kosta? Badrummet är cirka 4,5 kvm?
 
Bumpar denna tråd då jag själv går i samma tankar.
 
S StaffanRW skrev:
Bumpar denna tråd då jag själv går i samma tankar.
Jag hade en firma hos mig för några månader sen, det var inga problem att lägga microcement på min våtrumsmatta men den är hel o ren.

Riktpriset ligger på 1590kr/kvm inkl moms efter rotavdraget för microcementen. Då har jag totalt 38kvm väggar & golv utan krångel. (Inga nivåskillnader, kaklade duschväggar eller annat som är i vägen)

Rörmokare tillkommer om man har utanpåliggande rör.

Toalett, badkar, dusch, kommod & handfat tas bort av kunden eller faktureras löpande.
 
N nxtdj skrev:
Jag hade en firma hos mig för några månader sen, det var inga problem att lägga microcement på min våtrumsmatta men den är hel o ren.

Riktpriset ligger på 1590kr/kvm inkl moms efter rotavdraget för microcementen. Då har jag totalt 38kvm väggar & golv utan krångel. (Inga nivåskillnader, kaklade duschväggar eller annat som är i vägen)

Rörmokare tillkommer om man har utanpåliggande rör.

Toalett, badkar, dusch, kommod & handfat tas bort av kunden eller faktureras löpande.
Jag har helkaklade väggar och klinkers på golvet. Och självklart utanpåliggande rör. :) Ca. 4m2 golvyta och 20m2 väggyta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.