Tänkte dela med mig lite erfarenheter efter att ha gjort detta för första gången. Jag tyckte det var svårt.
Jag är snickare och plattsättare och hade även en kollega som gör microcement att bolla med vilket verkligen hjälpte. Jag had nog inte klarat det utan honom.

Vi valde en ljusgrå färg och tycker detta blev perfekt då vi har ett litet badrum utan spottar. Jag tror man ska planera noga innan man väljer färg.

Vårt badrum var plastmatta från 80 talet, kakel på väggar. Väggarna är olika så en var betong, en lättbetong och en dubbelgips. Med tanke på detta så valde jag att sätta fibernätet först för att göra det starkare.
Jag tog bort all vvs själv och återmonterade, tänk på att planera var du ska förvara allt och var noga att töm wc så att den inte står och droppar.
Jag ruggade upp plastmattan noga med fint slippapper och min oscillerande slipmaskin och tvättade med tröd.

Sedan spacklade jag alla fogar med vanligt fix. Se äve till att spackla där det ev är ojämnt pga högre fogsrprång mellan plattor.

Jag använde mig av Fest floor och först applicerar man kontaktlimmet och nät. Det är lite kladdigt men var inte så svårt. jag testade lite i ett hörn på mattan först och såg att det fäste väldigt bra då jag testade ngn dag senare.
Hade läst på lite om detta ang fäste på plastmattor. Det är många olika bud men jag beslöt mig för att det borde gå bra och det fäste jättebra. Köp lite festkontakt och testa först om du är osäker.
Jag tejpade upp näten så att dom fäster först. Jag var slarvig och mätte inte så noga, det bör du göra så att det inte blir så stora glipor.
Den var kladdig att jobba med men inget större problem. Sedan när det torkat slipade jag bort eventuella ojämnheter.

Täck noga utanför badrummet med papp. Jag var återigen lite slarvig och tänkte att jag behövde inte täcka så noga. Du drar med dig skräp ut och både microcement och kontakt är väldigt svårt att få bort efteråt och man ska vara försikig.