Hej
Är en orolig själ o sambon har tröttnat på att lyssna. Hoppas någon kan svara mig på detta. Vi har köpt en ny micro o sak sätta in i köket. Det är inte en inbyggnads utan vanlig. Höjet är på o allt ser ok ut men ena skruven sitter lite längre ut o ser något sned ut. Kan strålningen läcka ut då även om höjer är på? Är jag orolig i onödan?
 
E Ellinor HellquisT skrev:
Hej
Är en orolig själ o sambon har tröttnat på att lyssna. Hoppas någon kan svara mig på detta. Vi har köpt en ny micro o sak sätta in i köket. Det är inte en inbyggnads utan vanlig. Höjet är på o allt ser ok ut men ena skruven sitter lite längre ut o ser något sned ut. Kan strålningen läcka ut då även om höjer är på? Är jag orolig i onödan?
Bild?
 
Lägger in en snart ska bara hem först. Va tror ni innan ni sett det hela?
 
E Ellinor HellquisT skrev:
Lägger in en snart ska bara hem först. Va tror ni innan ni sett det hela?
 
E Ellinor HellquisT skrev:
Lägger in en snart ska bara hem först. Va tror ni innan ni sett det hela?
Att det är helt OK.
 
Det är svårt att "tro" innan man sett...
 
Här
 
  • Närbild av en vit yta med mindre märken och skuggor, möjlig detalj i byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
2
 
  • Vit mikrovågsugn på köksbänk med digital blå display visande tiden 18:88.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Blir det en springa där plåten tar slut under skruven?
Men det vore konstigt om det blev någon läcka bara för att skruven sitter snett.

Eftersom din sambo inte är orolig kan han väl stå med handen där samtidigt som mikron är på för att känna efter om handen blir varm.

Men man kan ju förvänta sig att en ny mikro ser bättre ut. Om den är köpt i en fysisk butik kan du ju åka tillbaks med den och annars ringa butiken.
 
Har tidigare byggt mikrovågsugnar, det där är endast estetiskt (har inget med funktionen att göra), antingen låter du det vara som det är eller skruvar åt skruven om du stör dej på det.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Oh en microvågsbyggare, här hittar man allt. Man ser lyset ner i bänken om man tittar under micron. Hur fungerar det egentligen ? Är det som är farligt inkapslat ändå?
 
Ok det du ser är då belysningen (har inget med mikrovågorna att göra), svar ja!
Det man kan hålla lite koll på genom åren är att skyddsplattorna som är monterade inne i ugen är hela.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.