Någon som har en eller kan säga mig om de är bra i sin prisklass?

Jag hade en Festo pendelsåg som tro det eller ej, brann upp. Visserligen har jag haft den sedan 1979 och den har varit en slithäst. När den gick sönder köpte jag en Biltema sticksåg med laser för att jag snabbt behövde såga OSB men den duger inte till någonting.
Så nu när jag var på Hornbach tidigare i dag såg jag en Metabo STE 100 plus för 1700:- som kändes rätt i handen.

Frågan är om jag ska köpa den eller rekommenderar någon någonting annat? Letar runt på forumet och på Google men nästan obefintlig med info om den.
 
Metamatik skrev:
Någon som har en eller kan säga mig om de är bra i sin prisklass?

Jag hade en Festo pendelsåg som tro det eller ej, brann upp. Visserligen har jag haft den sedan 1979 och den har varit en slithäst. När den gick sönder köpte jag en Biltema sticksåg med laser för att jag snabbt behövde såga OSB men den duger inte till någonting.
Så nu när jag var på Hornbach tidigare i dag såg jag en Metabo STE 100 plus för 1700:- som kändes rätt i handen.

Frågan är om jag ska köpa den eller rekommenderar någon någonting annat? Letar runt på forumet och på Google men nästan obefintlig med info om den.
har du haft festoolen i 30 år och den har fungerat riktigt bra så kan jag inte förstå varför du tittar på något annat? Bosch gst 135ce samt festool ps300eq brukar vara poppis, vet dock inget om metabon. Har dock fått känslan av att många av metabos modeller har blivit med "plastiga" och med sämre kvalitetskänsla i.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.