Kom hem igår med en helt ny Metabo 216m kap, monterar ihop den kopplar in den och helt tyst, lampan går igång samt lasern men sågen ej.


Verkar vara helt DOA dead on arrival.

Någon mer som har haft problem med metabo? Står här och skall renovera nedervåningen allt stängt och ingen kap :(


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Osek skrev:
Kom hem igår med en helt ny Metabo 216m kap, monterar ihop den kopplar in den och helt tyst, lampan går igång samt lasern men sågen ej.


Verkar vara helt DOA dead on arrival.

Någon mer som har haft problem med metabo? Står här och skall renovera nedervåningen allt stängt och ingen kap :(


[bild]
Fram med handjagaren, "work don't play" :) Nä men det är väl bara att beklaga och vänta tills helgen är över och du kan reklamera ditt köp. Tills dess kanske du har någon vänlig granne som kan låna ut en kap/ger?
 
Sitter där inte en säkring till höger i motorn? Kolla så att den är hel?
 
Shakula skrev:
Sitter där inte en säkring till höger i motorn? Kolla så att den är hel?
Det är väl kolen?
 
De två svarta luckorna på sidorna är kolen, tvekar på lämpligheten att öppna den blir nog att åka tillbaka med den 4 mil enkel väg yay !! ;)
 
Surt!!!
Få saker är så frustrerande som när nya prylar inte fungerar...
Personligen får jag ont i magen av sånt!

Hoppas dom löser det för dig snabbt och smidigt!
 
Var inne igår och fick en ny av återförsäljaren, de tog fram en på direkten samt testade den innan i butik och den fungerade som den skulle, riktigt bra service och bemötande på Toolab i gbg!(y)
 
  • Gilla
SmurfTumme
  • Laddar…
K
Du glömde väl inte att begära reseersättning? Inga stora pengar men det brukar jag göra av ren princip om jag får åka tillbaka med en dålig produkt.
 
klippor skrev:
Du glömde väl inte att begära reseersättning? Inga stora pengar men det brukar jag göra av ren princip om jag får åka tillbaka med en dålig produkt.
Nej, får jag ett sådant bra bemötande samt service så värderar jag det lika högt som ett par hundringar i reseersättning :rolleyes:
 
  • Gilla
SmurfTumme och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.