De där små metallprylarna man skruvar fast på en apoteksmöbel som man sätter en handskriven pappereslapp iså att man ser vilken låda som innehåller arsenik och vilken som det är kvicksilversalva i. Sådana vill jag köpa, men det står helt still i huvudet, så jag vet inte vad jag ska söka efter.
 

Bästa svaret

K
Hep Hep skrev:
De där små metallprylarna man skruvar fast på en apoteksmöbel som man sätter en handskriven pappereslapp iså att man ser vilken låda som innehåller arsenik och vilken som det är kvicksilversalva i. Sådana vill jag köpa, men det står helt still i huvudet, så jag vet inte vad jag ska söka efter.
Etiketthållare?
https://www.sekelskifte.com/product...MItIvp04b1_QIV74xoCR1GUQGeEAQYASABEgLj9PD_BwE
 
  • Gilla
Dan1891 och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
De där små metallprylarna man skruvar fast på en apoteksmöbel som man sätter en handskriven pappereslapp iså att man ser vilken låda som innehåller arsenik och vilken som det är kvicksilversalva i. Sådana vill jag köpa, men det står helt still i huvudet, så jag vet inte vad jag ska söka efter.
Annars finns ju såna med handtag också..
Hand öppnar en träbyrå med brunt handtag; ofärdig trätextur; utomhus på grusunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Köpte sånnahär i januari Webbsida som visar bronserade etiketthållare, skruvar och exempel på användning i möbler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Såg precis de där när jag sökte med rätt ord. Är de ok, eller syns det hur billiga de är? Skruvarna såg väldigt korta ut. Känns det tryggt att ha dem när det inte bara är en hållare utan även handtag?

Jag funderar på att bygga en legomöbel med en modell per låda och då känns Amazaons pris mer realistiska än Nackas och Sekelskiftes.
 
Hep Hep skrev:
Såg precis de där när jag sökte med rätt ord. Är de ok, eller syns det hur billiga de är? Skruvarna såg väldigt korta ut. Känns det tryggt att ha dem när det inte bara är en hållare utan även handtag?

Jag funderar på att bygga en legomöbel med en modell per låda och då känns Amazaons pris mer realistiska än Nackas och Sekelskiftes.
Jour nu men uttömmande svar imorgon ;)
 
  • Älska
Hep
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Jour nu men uttömmande svar imorgon ;)
4h sömn inatt och full rulle med barnen till nu. Tror tyvärr jag inte återkommer med några vettiga belastningstest förräns imorgon.
 
Frustrator Frustrator skrev:
4h sömn inatt och full rulle med barnen till nu. Tror tyvärr jag inte återkommer med några vettiga belastningstest förräns imorgon.
Helt rätt prioritering. Allt annat än bråttom med recension, men om den kommer innan jag börjar bygga legobyrån vore det snällt. Den börjar kanske byggas vilken månad som helst.
 
  • Haha
Pysslarn
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Helt rätt prioritering. Allt annat än bråttom med recension, men om den kommer innan jag börjar bygga legobyrån vore det snällt. Den börjar kanske byggas vilken månad som helst.
Svaret blir, beror på vad legot väger.
Dragtest med 2.5kg funkar fint.
Hand aktiverar en mekanism med vikter. Otydlig, suddig, mörk bakgrund, närbild, oidentifierbar kontext.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


3.75kg funkar med Handgrepp håller trähållare med skåror och gamla skivvikter; rustik, handgjord gymutrustning eller viktset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Däremot om man håller lådan horisontalt så ger blecket upp vid ca 2kg (fick ingen bild på det eftersom det vek sig.
Hand håller på att öppna ett laminat träskåp med ett svart metallhandtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Då vet jag att de inte kommer gå sönder. Syns de hur billiga de är?
 
Hep Hep skrev:
Då vet jag att de inte kommer gå sönder. Syns de hur billiga de är?
Nix, de ser bra ut faktiskt
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Trevligt. Just nu är sonen inne på att vi behöver minst 40 lådor i en legobyrå. Om jag inte kommer undan och behöver bygga den, är det ju trevligt att inte behöva betala 3000 för bara handtagen.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.