Finns det någon snygg list man kan ha mellan bänkskiva och vägg/kakel? Har fogat men det blir inte så snyggt så skulle vilja montera en list över fogen.
 
En foglist i ek är ju ett förslag.
 
Är inte en silikonsträng det normala här? Man vill väl att det ska vara vattentätt...

Använd samma färg som kakelfogarna.
 
Man kan väl göra både och. Siliconsträng och en list för att täcka det fula.
 
Du bör hursomhellst sätta silicon mellan kakel och bänsksiva för att vatten inte ska kunna läcka in. Vill du sen täcka över siliconet med en list för att du tycker det är snyggare så är det bara att göra.

Har du laminatskivva med oskyddad baksida krävs väldigt lite vatten för att den ska resa sig.
 
Jo jag har lagt silikon men har bara satt dit en list från ikea och den är inte snygg, skulle helst vilja ha en av metall, då är den nog lättare att hålla ren.
 
T
toolman77 skrev:
Du bör hursomhellst sätta silicon mellan kakel och bänsksiva för att vatten inte ska kunna läcka in. Vill du sen täcka över siliconet med en list för att du tycker det är snyggare så är det bara att göra.

Har du laminatskivva med oskyddad baksida krävs väldigt lite vatten för att den ska resa sig.
Finns mig veterligen inga laminatskivor med oskyddad baksida. Undersidan däremot men isåfall skulla man behöva täta framsidan då också hur nu det skulle gå till:confused:

Ibland undrar man om folk tar sig ett bad i diskhon istället för badkaret:p

Själv har jag ingen silikon alls och jag har inte fått några "svällskador" på min laminatskiva.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.