Hej på er alla. Har precis köpt en begagnad Luna bordsfräs som jag nu tänker börja använda. Jag fick inte med några kuttrar eller mellanläggsringar som jag tänkte skulle bli en enkel sak att komplettera, men tji fick jag. Kuttrar finns ju att köpa så det är inget problem men mellanläggsringar är det ingen som säljer.
Någon som har tips på vart man kan köpa mellanläggsringar till 30mm axel?
 
Axminster.co.uk , toolbox.se
 
Mellanläggsringar finns att köpa av handlare som säljer dylika maskiner och verktyg till dem.

Tunna mellanläggsbrickor som kan användas för att fininställa avståndet mellan två bett med kallas "passbrickor" och finns att köpas i affärer som säljer lager och bultar och delar till industrin. 30mm passbrickor brukar finnas i tjocklekarna 0,1 och 0,2 och 0,5 och 1 och 2 mm.
 
katos skrev:
Axminster.co.uk , toolbox.se
Tack. Toolbox har precis det jag behöver(y)
 
heimlaga skrev:
Mellanläggsringar finns att köpa av handlare som säljer dylika maskiner och verktyg till dem.

Tunna mellanläggsbrickor som kan användas för att fininställa avståndet mellan två bett med kallas "passbrickor" och finns att köpas i affärer som säljer lager och bultar och delar till industrin. 30mm passbrickor brukar finnas i tjocklekarna 0,1 och 0,2 och 0,5 och 1 och 2 mm.
Tack. Visste inte att det även kallas passbrickor(y)
 
sted skrev:
Tack. Visste inte att det även kallas passbrickor(y)
Samma brickor som säljs för vertikalfräsar men hälften billigare. Då heter de passblickor och används för olika sorts finjustering i andra maskiner.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.