I detta kök är diskbänken 85 cm (80) och spisen 90 cm hög. Vill inte sänka spisen. Mellan diskbänk och spis skulle jag kunna tänka mig en rostfri plåt som sitter på utsidan diskbänkskåpet, mest för att inte söla vatten mellan de båda enheterna.
Nån som har förslag på hur den skulle utformas och var man kan få tag på lämpligt material? Kanske finns bättre idé?
Så här ser det ut. Väggen bakom spisen livar inte med diskbänken.
Köksdiskbänk med stänkskydd, rengöringssprayflaska, diskborste och grönt diskunderlägg vid väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Höj bänken istället
 
Borde jag skrivit - en hyresrätt med platsbyggt kök. Kan inte åta mig det jobbet och får säkert inte göra det heller.
 
Så här blev det. Popnitar i nedviket på gamla bänken. Hade tyvärr inga rostfria nitar men några år håller det väl ;)
 
  • Kökshörn med diskho, kran, spishäll och stekpannor. Avskuret, neutralt, vardagligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jumos och 3 till
  • Laddar…
Och snart är andra sidan klar. Mdf sida med två hyllplan som fått en kant av en kasserad träpersienn. Spillbit från Beijers, bänkskiva betongmönstrad. Hoppas måtten stämmer 🥴
 
  • Målad hylla utomhus, verktyg och målarutrustning i förgrunden, grönt gräs och stenplattor i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kökshörn med stengranit bänkskiva, vita skåp, kakelgolv, matstolar och mönstrad matta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
Tog ett tag innan montering. Den spisen sitter hyfsat tajt.
 
  • Kökshörn med vit spis, induktionshäll, gryta ovanpå och kryddor intill. Tid 15:35 på displayen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.