Funderar att slå till på denna. Har någon testat, vad tycker ni?

Webbsida med erbjudande på batteridriven cirkelsåg för 1499 kr, med kundrecensioner, hos Jula.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har du meec i övrigt? Skulle nog inte köpa ett enstaka batteriverktyg utan väljer man ett 18v system så är det vettigt att hålla sig till det. Just sänksåg är ett verktyg som fungerar utmärkt med sladd då den inte är särskilt kul utan dammsugare.

Jag hade nog övervägt en begagnad Bosch eller Festool med sladd, alternativt makita som är kompatibelt med festools skenor.
 
  • Gilla
Bulten37 och 3 till
  • Laddar…
Tack för svar. Har bara trådade förutom dragaren, men har funderat att hoppa på batteritåget av bekvämlighet. Kör begagnade blå Bosch stick, borrhammare och multi men saknar cirkel/sänksåg.

Kanske gör som du tipsar att köpa en trådad begagnad sänksåg.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Har funderingar på Scheppach sänksåg. Läst om att den glappat på skenan, men detta verkar vara en 10 år sedan de var skrivna. Vet någon om de rättat problemet idag?
 
B Bulten37 skrev:
Har funderingar på Scheppach sänksåg. Läst om att den glappat på skenan, men detta verkar vara en 10 år sedan de var skrivna. Vet någon om de rättat problemet idag?
Om jag inte skulle köpa en Festool, Makita, mafell (dyr!), Bosch sänksåg så skulle jag valt en Scheppach. Det finns lite tester på Youtube där den blir utsedd till ”bäst i test” om än med liten marginal.

Det finns ett klipp på tuben där en kille uppgraderar sin Scheppach — bland annat en så enkel sak som att köpa en kvalitetsklinga till den — och får till slut en sänksåg han är nöjd med.
En annan åtgärd var att flytta en av glidlisterna på skenan längre ut åt kanten vilket gav bättre stabilitet för sågen.

//Ronnie
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.