Hej där,
Jag ska bygga mig en duschhörna i källaren med Danogips Aquapanel. Bygg-ole i Nacka där materialet inhandlades rekommendera Maxits Z-line Liquid System, rollat tätskikt i 2 skikt med 2.000.000 s/m.

Finns inte ett ljud nämnt om detta här på Byggahus.

Är det ett dåligt tecken?

Är det någon som har någon kommentar kring det?
 
Huvudsaken är att du håller dig till samma tillverkare rakt igenom.
Mitt tips är att d går in på www.maxit.se och läsa vidare.
Ett annat tips som jag kan ge av egen erfarenhet, jag gick in på Beijer (Södertälje) och ställde en massa frågor. Han jag träffade kunde sin sak, det märktes. Hade svar på alla mina frågor om att bygga badrum plus en massa extra information. Han införgav ett väldig seriöst intryck, för den delen fd badrumsbyggare. Maila mig om du vill ha namnet på honom. Kommer själv att kontakta honom för frågor, även om jag bor en bra bit från Södertälje.
 
Tackar för inputen och i och för sig är väl inte Södertälje alltför långt bort för mig men jag känner att jag har hyfsad koll på vad som ska göras.

Så frågan kvarstår väl egentligen varför det är så tyst om Maxits sortiment här på forumet :cool: De brukar ju ha bra produkter i andra fall och priset är i princip same-same med LIP från Sigro om jag fått rätt uppgifter.

Kan ju ha att göra med att det släpptes sep -08, http://www.newsdesk.se/pressroom/maxit_ab/pressrelease/view/z-line-liquid-system-rollat-taetskikt-fraan-maxit-241390
 
Redigerat:
swehjo skrev:
Hej där,
Jag ska bygga mig en duschhörna i källaren med Danogips Aquapanel. Bygg-ole i Nacka där materialet inhandlades rekommendera Maxits Z-line Liquid System, rollat tätskikt i 2 skikt med 2.000.000 s/m.

Finns inte ett ljud nämnt om detta här på Byggahus.

Är det ett dåligt tecken?

Är det någon som har någon kommentar kring det?
Kan starkt rekomendera Maxits Z-line Liquid System, ja jobbar på Maxit så ja vet att det är ett kanon system!
Ser det dagligen där det testas till det yttersta och det får inga dåliga testresultat om man säger så!
Ska själv använda det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.