Någon som har problem med luftbubblor bakom "tapeten" som man sätter upp?

Jag upplever nämligen detta som ett kasst tätskiktssystem!
 
Jag hade problem med bubblor när jag testade det systemet. Men det handlar nog om vana mest. Jag rekommenderar därför de rollade systemen för folk som är ovana (och använder dem även själv yrkesmässigt, för att jag är så kass på att sätta duken..)

Du får skära upp alla bubblor, limma ner dem, och lappa över med ny duk och tätskiktsmassa.
 
Enligt killen på beijer sa han att det var många som upplevde att Maxit Z-Line fick mycket bubblor.

Så han rekommenderade CChöganäs Fiberduk FB4, Visst måste man använda tätmembran som både klister och tätskikt så det går 1kg/kvm men mattan var betydligt billigare än Maxit
 
Jag får nog riva ut allt i så fall...:(
Det är för många bubblor för att kunna få det bra + att det dyker upp fler och fler hela tiden...helt sanslöst!

Jag har pratat med flera som använder detta och de hatar det...Då har jag pratat med kunniga i branschen...
Så mitt råd, använd inte skiten!
 
Som sagt, det enklaste för någon som inte är van är nog de rollade systemen.
 
robban skrev:
Så mitt råd, använd inte skiten!
En förutsättning för att slippa blåsor är att använda rätt mängd lim, och att vänta ut limmet lagom länge. Hur länge man ska vänta beror på vilket underlag man har.
Sen måste man naturligtvis jobba med plastspackeln så att man får bort luften bakom duken, precis som när man hänger tapet.

Har man gjort allt rätt så blir det bra.
 
Hur som helst...det suger....:)

Ska det vara så svårt så ska man inte låta "vanligt" folk få sätta upp det. Det är ju att be om problem...
 
Är dom styva, eller fastnar dom en stund om du trycker in dom?

(håller med om att det suger, har bytt pga duken)
 
robban skrev:
Ska det vara så svårt så ska man inte låta "vanligt" folk få sätta upp det. Det är ju att be om problem...
Det är inte så svårt -det är bara att följa anvisningarna. Det finns inga hemliga trix.
 
Fast nog krävs det lite vana. Jag är ganska säker på att det är lättare för en amatör att lyckas med ett rollat system ändå, tror du inte?
 
Mitt första försök med duken gick förhållandevis bra, och då hade jag ju inte speciellt mycket vana. Jag tror att vi fick limma ner 2-3 blåsor i ett badrum på tio kvm med nischer och annat elände.
Det kan väl också tilläggas att jag aldrig någonsin har hängt en tapetvåd eller satt en våtrumsmatta.
 
De fastnar en stund...Någon skillnad?

ACME måste vara unik...eller köpt av Maxit...;-)
 
Alla människor är unika varelser! Kram! :)
 
K
ACME: robban skriver att du måste vara unik ELLER köpt av maxit så eftersom både du och robban köpt av maxit så kan ju ingen av er vara unik. Det var ju antingen eller ;)
 
Mitt råd är att tänka efter innan man sätter detta system själv. Det är faktiskt svårt!
Låt någon som har gjort det innan göra det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.