Hej!

Jag måste skriva av mig lite ilska.. vi har nyss renoverat köket (tog ca 1 månad) med köksinredning från IKEA. så långt fungerade allt smärtfritt, köket är på plats och vi är jättenöjda! nu kommer jag till problemet.. när köket var monterat så åkte vi till IKEA och beställde bänkskivorna (25/5 -04) det utlovades leverans till 21/6 -04, efter en vecka ringer dom från IKEA och säger att våra idéer inte går att genomföra med en revidering av ritningen som följd.. sedan väntade vi och väntade och väntade... jag ringde när det hade gått en vecka över lev. datum och får till min fasa höra att ordern är anullerad..!! vad i h-vete.. nu har vi fått reda på att det blivit "strul" och vår order "kommit bort" med följd att en ny betällning skall skickas och vi får vänta ytterligar 42!! dagar på våra bänkskivor (och diska på toaletten).
FY FAN säger jag! (Ursäkta) någon som har haft liknande "tur"?

/Matte
 
Ja irriterad skulle jag också ha blivit! Vi har precis byggt vårt IKEA-kök färdigt och allt ha fungerat bra... Men de är inte så smidiga egentligen. Vi skulle få ett skåp utbytt, de skickade allt till oss inkl. nya hyllplan, gångjärn mm. Och tog likadana varor tillbaka. Istället för att bara byta ut de som var fel... :surprised: Man kan aldrig upphöra att förvånas!
Hoppas att ni får rejäl kompensation!!
 
Vi har oxcå haft "turen" att få vänta på våra IKEA-kök som vi tidigare satt upp. Skåp som fattats, bänkskivor som haft fel mått, restnoterade detaljer som stoppat bygget etc.
Efter mååååånga telefonsamtal till IKEA den sista gången ersatte de faktiskt oss med en OK summa för vårt lidande.
Nu var det ett tag sedan så jag kanske inte har alla detaljer rätt men de har en policy att ersätta kunden med 10-20% av totalsumman vid försenad leverans på mer än 2 veckor.
Den ekonomiska kompensationen är inte mycket värd när man står "mitt- uppi-det" men ändå. Lider med er... :'(
 
Har inte råkat ut för det hemma, men på jobbet väntar vi på en del av köket sedan i mars...och det har varit en hel del strul på vägen. Men, om man vara positiv, så ser det som är gjort snyggt ut!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.