Vi har vattenrör som löper längs golvet där diskmaskinen kommer att stå. Jag försöker lista ut huruvida diskmaskinen kommer att ta emot eller inte.

Är det någon som har ungefärliga mått på hur mycket plats det blir bakom diskmaskinen, samt hur mycket man behöver höja benen?
 
A
Längst in ned mot golvet är det väl ca6cm djupt o 15cm högt med fötterna helt inskruvade så rör på golvet mot väggen är inga problem om det inte är avloppsrör.
Svårigheten kan bli underlägget för dm så att det ligger rätt
 
Ja, underlägget bör väl gå så långt in att det passerar baksidan av diskmaskinen?

Får nästan skynda att montera ett par skåp så man kan justera in rätt höjd på dm och se hur det blir. Annars så kan jag lika gärna sätta en 45x45 bakom och flytta ut skåpen en bit, så får jag lite mer bänkskiva samtidigt som jag slipper bekymra mig :)
 
lobbin skrev:
Ja, underlägget bör väl gå så långt in att det passerar baksidan av diskmaskinen?

Får nästan skynda att montera ett par skåp så man kan justera in rätt höjd på dm och se hur det blir. Annars så kan jag lika gärna sätta en 45x45 bakom och flytta ut skåpen en bit, så får jag lite mer bänkskiva samtidigt som jag slipper bekymra mig :)
Har du plats med detta så är det ett angenämt sätt att lösa problemet på.
 
Rakt ur monteringsanvisningen

20151210_210258.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.