hej!

ska igång o bygga inredning i min arbets bil, men behöver hjälp med att veta hur stor plats jag behöver lämna åt min framtida såg, nämligen en kapex 120 ug-set. ska lämna en "gång" i mitten av bilen där jag eneklt kan rulla in sågen på sitt bord. hur bred behöver jag göra denna "gång"?

tack på förhand, o tack för ett bra forum med mkt bra läsning!
 
Hej.

Jag har själv en gång i mitten av min Renault Trafic så jag kan rulla in min Kapex där och vad gången är vet jag inte men jag rullade nyss in sågen på kontoret så den måttade jag till 635mm som bredast vid hjulen.
Jäkligt smidigt med den gången mitt i bilen så man kan använda lastutrymmet till annat också.

Jag har en typ 30cm bred hylla platsbyggd på vänstersidan och en dubbelt så bred på högersidan och det räcker länge att förvara i princip allt jag är i behov av för min del, för man vill ju samtidigt ha så stort lastutrymme som möjligt i bilen till material och annat. :)
 
tack för svar! har sett bilder på en bil på detta forum som gett mig mkt inspiration, kanske rentav är din? är en vivaro jag har så modellen stämmer ju..:) har du dubbelgolv i bilen? om inte, hur skulle du tro att det skulle fungera med långa utdragsslådor? har mestadels systainrar, men även en hel del makita grejer utan lådor, tänkte dem skulle få en plats där under då dem ändå används dagligen. stjäl det för mkt ytrymme, blir de jobbigt att lyfta klyv, dammsug, gerkap mm dem extra (ca25) centimetrarna?
 
Nä, jag har inte dubbelgolv eftersom jag vill kunna ställa in skivmaterial när jag behöver det. ;)

Jag har också det mesta i Festool och systainrar samt Makita och Fein i systainrar också.
Gjorde en smidig lösning till Festools cms så man lätt kan dra ut den och föra in den så den och dammsugaren är lättåtkomliga bakom den högra dörren bak i skåpet.
Merparten av systainrarna är placerade bakom skjutdörren.

Här är några bilder. :)

P1020720 - Kopia.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
P1020721 - Kopia.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
P1020722 - Kopia.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
P1020723 - Kopia.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FRS05 och 1 till
  • Laddar…
jo då de där såg bekant ut, det är allt din jag spanat in tidigare! ser alldeles perfekt ut i mina ögon..
för testa med dubbel golv, är den korta modellen jag har så skivor skiter sig ändå, blir en renodlad verktygslåda!

tack för svar!
 
Jo de e klart med den korta modellen på bil får man ju inte in skivor ändå.
Detta är dock min andra modell av denna bil då jag först hade en Primastar men för snart två år sedan bytte till Trafic då jag fick ett större urval på tillvalssidan samt bättre pris på Renault i alla avseenden.
En sak har jag dock sagt och det är att det lilla extra den långa kostar mig ska jag alltid överväga för det är såå smidigt att slippa släp var och varannan dag bara för man behöver ha med sig lite skivor eller kortreglar.

Men i ditt läge kanske dubbelgolv kan vara vettigt, men samtidigt är ju frågan hur man ska kunna utnyttja hela det utrymmet och hur man ska kunna komma åt om något stannar kvar där inne under. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.