Jag har gått och stört mig ett tag nu sedan jag renoverat mitt badrum på övervåningen. All matos kommer ut ur fläkten i duschen på övervåningen. Igår satt jag igång en brasa och det råkade bli lite rökigt i rummet och sedan körde matfläkten upp röken som sedan hamnade i duschen när jag duschade.

Är det vanligt att matfläkten kan transportera os till badrumsfläkten? eller är det fel monterat någonstans?
 
Krilleman
Det låter ju som att du har imkanalen från köket kopplad i samma kanal som frånluftsanslutningen i badrummet. Det är ju inte normalt.

Har det varit så hela tiden eller har du renoverat nyligen förutom badrummet och kopplat om något?

Är det nyanslutning i badrummet på frånluften?
 
Krilleman Krilleman skrev:
Det låter ju som att du har imkanalen från köket kopplad i samma kanal som frånluftsanslutningen i badrummet. Det är ju inte normalt.

Har det varit så hela tiden eller har du renoverat nyligen förutom badrummet och kopplat om något?

Är det nyanslutning i badrummet på frånluften?
Badrummet renoverades ett år sen, det har varit så sen dess. Är det lätt att koppla om?
Jag har inte utfört jobbet så vågar inte svara på sista frågan. Har personen som gjort jobbet skyldighet att komma och rätta felet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.