Håller på med renovering av ovanvåning och sitter med planeringen angående tappvatten och golvvärmen eller rättare sagt matningen till dessa. Kommer att använda fördelarskåp till båda systemen. Matningen skall när allt är klart ansluta till pannrummet i källaren men jag har ingen möjlighet att få ner dem just nu.. fick nu idén att då jag monterar fördelarskåpen montera ½-1 meter skyddsrör för matningen som slutar i bjälklaget. När jag sedan går på att renovera bottenvåningen så skarvar jag tomröret med LK skarvmuff och trycker upp PE-X slangarna underifrån genom skyddsröret. Där jag ser att det kan bli lite strul är med fördelarskåpet till tappvattnet, detta skall sitta i badrummet och matningen får inte gå genom golvet i badrummet utan måste komma från sidan/väggen. Detta innebär att jag måste ha en 90 graders sväng (eller liknande) på skyddsröret. Kommer det att vara möjligt att trycka upp slangen genom skyddsröret.. eller skall jag tänka om?
 
J
Det med fördelarna fungerar någ , värre med vattnet , blir nog svårt att få i det , bör nog vara lite snäll böj om möjligt
 
Är lite i samma läge med badrum på ovanvåning som så småningom ska anslutas till källaren, både tappvatten och avlopp. Jag drog upp rör-i-rör i väggen och lät sen en hel slinga med både skydds- och mediarör ligga i bjälklaget. Så ska det dras ner i källaren när taket i rummet under badrummet rivs. Men du kanske inte har plats, kan ju vara svårt i ett cc300-bjälklag... här var taket under lite sänkt relativt bjälklaget.

Installation av rör-i-rör och avloppsrör i öppet bjälklag för badrumsrenovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja eventuellt så skulle jag kanske få plats med hela slingor i bjälklaget, kan vara ett alternativ. Skall ta en närmare titt i morgon, och räkna på hur långa slingor jag i såfall behöver.
 
  • Gilla
Bernieberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.