Jag har idag en carport som bara används som förvaring, skulle vilja ha ett par enklare dörrar som skyddar mot insyn.

Har funderat på OSB eller konstruktionsplywood P30 eller finns det andra alternativ som kostar runt 400-500 för två skivor?

Även om man målar OSB ser den inte så rolig ut, antar att plywood blir lite snyggare.

Måtten är ca 230*190
 
Vanlig råspont kan ju vara ett alternativ också.
Du får nog slänga på några reglar också för att få lite stabilitet i dörrarna, oavsett material till själva dörrbladet.
 
Ja det är också ett alternativ, skulle tänka mig att det blir samma kostnad som plywood fast lite mer jobb med målning och större risk att den hänger om man inte får till ett bra z:a.

Är lite osäker på att bara sätta en skiva på ett z:a, kommer skivan förbli rak eller är risken stor att den kommer böja sig ovan och under reglarna?
 
K
Jag har byggt en dubbelport mått 2750x2250 av överbliven råspont och reglar det blev förvånansvärt bra. Se till att få till Z bara
 
Ja, jag tror ju att risken att den slår sig är klart mycket större med skivmaterial. Det är nog också enklare att få färgen att fästa bra på råspont, sågade sidan utåt.

Tänk på att göra Z åt rätt håll, spetsen inåt vid nedre gångjärnet på respektive dörr.

Det går ju att använda någon form av fasadpanel också om man vill, kanske det allra bästa egentligen. Lite dyrare men nog ändå så att du kan klara din budget. Det hade nog jag kört på i ditt fall.

Har du räknat in färg i de där 4-500:-?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.