I vanlig ordning så räckte inte pengarna i den första glädjekalkyl vi gjorde så nu är det dags att prata med banken om att få höja taket på kreditivet.

Att skatta kostnaderna är ju inte lätt och i synnerhet inte när man inte bestämt hur mycket arbete man skall göra själv, men nu undrar jag om man kunde få lite tips på ungefärliga kostnader på några av posterna.

Fram till stomrest hus har vi kontroll, det är allt efter det som är lite oklart.

Kök och badrum har vi skaplig koll själva på och samma sak gäller bergvärme, material till innerväggar ingår i husleveransen, golvvärme och golv är ganska lätt att räkna kvadratmeterpris på, färg och tapeter tänkte vi ta allt eftersom, men det jag undrar över är ungefär hur mycket skall man räkna med för material till vvs och el.

Vi hade inte tänkt att köpa allt material på Fredells ;)utan har fixat konto på Malmbergs och Ahlsells och hoppas att det skall gå att köpa materialet lite billigare på så sätt.

Jag undrar bara om materialkostnad och inte arbetskostnad eftersom den kan variera så mycet beroende på vad man gör själv. Vi har inte tänkt att köpa lyxbrytare utan vanliga standardvita fula.

Om det är någon annan jättepost jag missat så får någon gärna upplysa mig.

Tack på förhand!
 
Kåken ska bli på drygt 200 kvm!
 
Hur lyckas man fixa konto på ahlsells?
Där måste man väl vara företagare!
 
Elen blir iaf billig på Malmbergs, 15-20' ungefär. Jämför sen gärna rörgrejerna med Rinkabyrör, de brukar ofta rekommenderas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.