Vi har mkt renovering framför oss. Måste leja bort mkt jobb pga egen okunskap (vi målar endast själva) så materialval måste vi försöka hålla låg budget på ( märk väl, inte lågbudget)....

Var handlar vi billigt? Allt från badrumskakel/klink, badrumsinredning till golvvärmesystem och handukstorkar? Även vitvaror bra energiklass.
 
Ja, vad förväntar du dig? Tips på inköpsställe i Skåne om du själv bor i tex Norrland?
Du borde kanske precisera mer var ditt inköpsområde ligger. :x
 
Kolla runt lite på nätet vad prylarna kostar, säg sedan till Hantverkarna vilket pris du har fått och ge dom chansen att matcha det. Vissa företag skulle aldrig montera produkter som kunderna köpt själv, det kan va bra att kolla av läget med dom firmorna ni ska arbeta med.
 
  • Gilla
LillaHon
  • Laddar…
roland53 skrev:
Ja, vad förväntar du dig? Tips på inköpsställe i Skåne om du själv bor i tex Norrland?
Du borde kanske precisera mer var ditt inköpsområde ligger. :x
Jag har hört talas om många som näthandlar o beställer fr utlandet, hoppas att sådana tips kommer upp här. Geografiskt läge mindre intressant, många firmor kör "fri frakt" t ex dem vi köpt massagekar av :)
 
Mitt tips är att gå till en mindre lokal brädgård. När jag skulle bygga altan drog jag ut en lista på vad jag skulle ha och priser med lägstapris på nätet. Åkte till brädgården och bad de matcha, vilket de gjorde någorlunda. Att jag sedan behöver åka 5 minuter för att hämta grejorna istället för 25. Gjorde att jag kunde ta de extra 3 %, med väldigt mycket mindre strul. Dessutom stödjer man ju lokala företag vilket jag tycker är viktigt.
 
  • Gilla
LillaHon
  • Laddar…
Gör en lista på vad som måste handlas , jämför sedan på olika byggmarknader (via internet) vad det kostar.
Hör även med lokala affärer i trakten vad du får ge hos dom.
Sedan är det bara att handla där det behagar.:D
 
blocketebaytraderarinkabyikeabyggmaxbauhausprisjaktgränsbygdenaxminsterseltmanndustinhornbachkakelplattanicaclassebygghemmarustaelgiganten.........

seriöst, vilket svar förväntade du dig?
 
Nimajneb skrev:
blocketebaytraderarinkabyikeabyggmaxbauhausprisjaktgränsbygdenaxminsterseltmanndustinhornbachkakelplattanicaclassebygghemmarustaelgiganten.........

seriöst, vilket svar förväntade du dig?
Ngn med tyska referenser att ge kanske....Vidlyftig fråga - vidlyftiga svar. Tack så länge.
 
Har man en låg budget så börja med att fundera över vad ni verkligen behöver....att försöka bygga/renovera med låg budget och samtidigt vilja ha hög standard och samtidigt inte göra något själv kommer inte att funka....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.