Hej !
Fick en offert från hantverkare för att lägga 9 m2 klinkers i en källarentre. 7.500,- efter RUTavdrag. Som jag tyvärr bara fick muntlig. Första gången på 10 år som jag anlitat en hantverkare, så hade väl inte riktigt rutinen inne.
Sen hamnade fakturan på 9.900,- eftersom han påstod offerten var utan material. Klinkers köpte jag själv.
Jag tycker det verkar rätt våldsamt med 2400 (inkl moms) för primer, fix, fog och silikonfog på 9m2.
Jag tycker det verkar dubbelt så mycket som det borde hamna på. Har bett honom specificera materialkostnaden, men det återstår att se om han gör det.
Det är ju inga astronomiska summer, men rätt ska va rätt.
Någon som har en åsikt?
 
Har du accepterat en offert så står ju allt som ingår där.

Du har inte möjlighet att få någon specifikation efter ett offertjobb då det är "paketpris".
 
BirgitS
E EyEr0n skrev:
Har du accepterat en offert så står ju allt som ingår där.
Muntlig prisuppgift är det ju i detta fall.
E EyEr0n skrev:
Du har inte möjlighet att få någon specifikation efter ett offertjobb då det är "paketpris".
Det beror ju helt på vad offerten är på, fast pris, löpande pris, ungefärligt pris etc. Uppenbarligen så hävdar ju hantverkaren nu att det inte var ett fast pris på allt utan att materialet inte ingick i det muntliga priset och då är det förstås självklart att kunna få materialet specificerat.
 
BirgitS
J jazzer skrev:
Har bett honom specificera materialkostnaden, men det återstår att se om han gör det
Har det kommit någon under veckan som gått?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.