Hej.

Har en fundering kring vad som används vid fliseldning. Jag har en extrem mängd granhäck som jag precis tagit ned. Är det något som folk vill ha till eldning eller ska jag bara köra allt till tippen? Vi snackar 2 containrar minst så vill ju helst att någon vill ha det så jag slipper betala för bortforsling 👍
 
C
Klart det går fint att göra flis av granhäck. Huruvida intresset är tillräckligt stort för att komma och hämta det hos dig är en annan femma. Det är mycket luft i ris... Har du någon i krokarna som flisar är det inte alls otänkbart, men jag tror inte någon är beredd att transportera det någon längre sträcka.
 
Kolla med de som kör till värmekraftverk.
Till Heden i Karlstad körs det skogsavfall från hela länet.

De hämtar med lastbil, försedd med kran och flistugg. Så de kör inte luft utan nedtuggat flis!

Du kanske t o m får betalt för att bli av med det hela.
Tänker mig gott att de svänger förbi.

Förra veckan stod en flistransport här nere vid 45:an och hämtade skogsavfall, d v s grenar och annat som tuggades med på plats.
 
C
H Hybro skrev:
Så de kör inte luft utan nedtuggat flis!
Jag var mer inne på att 2 containrar ris inte säger så mycket om hur mycket material det handlar om.
Blir det bara en tummetott efter flisning betalar det ju inte på långa vägar för transport + arbete.
 
Nä just så. Knappast nån som kör i tomme.

Men kontakta de som köper eller vill ha GROT, så blir Du säkert av med det Du har.
Tar väl med på vägen när de hämtar på annat ställe.
 
Någon som har koll på företag i Uppsala som kan tänkas vilja ha detta?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.