Hej!
Vårt bygge av ett mindre nytt duschrum framskrider...


Status: Spånskiva, avlopp och skivor uppsatta och klara.

Planerar nu för att flytspackla golvet inom några helger och hade några funderingar som jag hoppas på att någon skall kunna hjälpa mig med. Har inte riktigt hittat info vare sig på nätet, i forum eller i förespråkade standarder.

-BEHÖVER man använda primer av samma märke som det flytspackel man ska använda?

Har fått möjligheten att köpa loss en drös säckar flytspackel, Uniplan Eco, av en kollega som fick dessa över.

Tack så länge!
//
 
beror på vem du frågar, skulle tro att alla primers innehåller istortsett samma saker så det borde gå

frågar du spackellev. skulle jag tro dom säger att det ska vara samma märke.

det primer gör är ju att binda damm som finns på ytan du ska spackla
 
  • Gilla
Helioz
  • Laddar…
Tror också det går bra, men om det är enligt alla bestämmelser vet jag inte riktigt.

För övrigt så är väl primerns huvuduppgift att förhindra att underlaget suger ur vattnet ur cementprodukten (flytspackel, fix, betong, etc.) innan det hunnit härda. Binda damm är väl sant det också dock!
 
T
Jupp, binda damm samt förhindra att underlaget suger ur vattnet för fort är primerns egenskaper.
 
Tack ska ni ha för er input.
Varför göra det knepigare än det behöver vara, jag köper helt enkelt primer av samma märke som flyspacklet...
 
Fördelen med att välja samma märke är också att om det blir problem så kan inte tillverkarna skylla på varandra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.