jag fick en läcka vid duchblandaren och genom väggen och rörisen kapade av prisolröret i väggen (man kommer åt röret genom andra sidan väggen)- var onödigt att kapa enligt min mening men det är gjort.

nu måste jag skarva prisolröret - omöjligt att dra nytt hela vägen.


jag skulle behöva bygga in skarven så att läckagetkommer fram synligt om skarven skulle läcka, ett problem är att jag inte kan ha något skvaller rör som mynnar i avlopp.

1) frågan är om jag ska få rörisen att hårdlöda prisolen eller bara sätt press skarva eller"mutterskarv". - finns ju viss brandrisk med lödning - och kanske svårt att göra bra om det ska ske i taket - dåli arbetsställning.

2) någon som har gjort lösningar med täta lådor för att kuna se läckaget om det blir och ev larm? har ni några exempel?

jag ska antingen ha skarven i väggen - dock svåråtkomligt då det kommer stå tunga grejor mot väggen framför inspekstionslucka

eller också ha skarven i taket på våningen under - men då blir det en lucka i taket.

idéer emottages tacksamt.
 
Redigerat av moderator:
Krilleman
Jag skulle valt att ha skarven i taket, den skapar minst skada vid ett ev läckage!
 
Finns möjligheten att löda utan att elda upp huset så har du en garanterat tätt skarv så länge du bor där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.