Jag undrar om man måste ha fall i badrummet? Vi har ett jättelitet badrum totalt är det 1,70x1,30 och där fårdet platsettbadkar handfat och toastol brunnen ligger precis utanför badkaret och eftersom det är badkar så blir det ju aldrig något vatten utanför direkt dessutom är det idag ca 5cm upp tilltröskeln och hallen plattorna ti tänkte lägga är 30x30 och jaghar hört att det ärlite meckigt att få fallpåsåstora plattor så frågan är alltså måste jag ha fall?

 
Hej!

Vi har gjort om allt i vårat lilla badrum 1.60 *2.0 meter.
Bytt från badkar till duschhörna.
Vi har haft hjälp med att kakla och har valt 20*20 plattor till både golvet och väggarna.

Vi har lite fall över hela golvet men lite mera fall i själva dusch-hörnan. Det har gjort det lite svårt att få plattorna att sitta snyggt just där. Så om jag skulle välja plattor idag skulle jag nog välja en mindre platta. Men har man ett jämnare fall över hela golvet så borde det ju gå att göra jättesnyggt även med stora plattor.

Våran plattsättare har varit hos oss och arbetat idag med att foga så jag ska hem snart och titta hur det blir :) (Jobbar o jobbar just nu)
Han säger att när man har fogat så kommer det inte att synas så mycket att det är lite ojämnt just vid duschhörnan.. Så man får väl hoppas det!

MVH/A-K
 
Mogge skrev:
Tror att du måste ha ett lokalt fall närmast golvbrunnen iaf. 1:50 ska lutningen vara där. Annars är det nog inte godkänt.
Det är bättre att använda små plattor i badrum, just pga. fall mot brunn.
Nån annan här kanske vet exakt hur det ligger till?
Vad menar du med godkänt?
 
Hmmm... Om man gipsar golvet och lägger på en extra gipsskiva överallt utom just i duschhörnan, då blir där ju en försänkning på tex. 12 mm. Det måste ju till en hel del vatten innan det rinner över iaf... Har lite försiktigt planerat en sådan lösning. Men det kanske inte blir godkänt...
 
r.borgmaster skrev:
Shit... maken till svårtläst text har jag inte sett sen jag hade konto på Lunarstorm.
laugh.gif
Gör som Avis, try harder! ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.