...innan man lägger matjord och rullar ut gräs ???

Vi grovplanerade vår tomt i höstas och det har hunnit växa en hel del under ett halvår. Det känns som en omöjlighet att få bort allt.... :-/. Jag läste någonstans att rullgräset är så tätt så det är svårt för ogräset att växa igenom, men det är antagligen för bra för att vara sant....
 
Du måste tyvärr ta bort ogräset...
Ogräset kommer nog att växa igenom.
Vi använde ogräsmedel i omgångar innan vi la på matjorden.

När det gäller rullgräs/färdigt gräs så är underarbetet samma som om man skulle så... Alltså man kan inte fuska med underarbetet!
 
yonna skrev:
Det är framförallt rotogräset du skall ta bort dvs de fleråriga. Maskrosor är ett typiskt sådant  ;D.
Ja, och maskrosor finns det gott om... Jag har börjat ge mig på de rötterna, puh! Bra gymnastik för armarna ;D Jag har till och med hittat vårens första tussilago i vår leråker :D.
 
yonna skrev:
Det är framförallt rotogräset du skall ta bort dvs de fleråriga. Maskrosor är ett typiskt sådant  ;D.
Njae.. det vete tusan om maskrosor är ett rotogräs... har för mig att åkervinda och kvickrot är det medan maskrosor har en pålrot och förökas mha fröspridning...

För övrigt så kommer du aldrig få bort ALLT ogräs. Ta bort så mycket du orkar och vill nu så får du brottas med resten sen :)
 
27 maj fyller jag år ;)
 
Tommy_S skrev:
27 maj fyller jag år ;)
Hur många maskrosor önskar du dig i år då?
;D
 
Nix skrev:
Hur många maskrosor önskar du dig i år då?
;D
Å en sisådär 12? :D
 
Tommy_S skrev:
Å en sisådär 12?  :D
12 per person på forumet...
Det blir alltså 12*3223=38 676 maskrosor.

Hur stor gräsmatta har du egentligen???
 
Nix skrev:
12 per person på forumet...
Det blir alltså 12*3223=38 676 maskrosor.

Hur stor gräsmatta har du egentligen???
Ställ den frågan till min make som tyckte jag var snål förra året då jag ville erbjuda granntöserna 10 öre per plockad maskros. 25 öre. MINST! Tyckte han. "jag menar hur många kan det vara?" Tyckte maken... Det kunde vara rätt många kan jag upplysa om! ;D
 
Nix skrev:
12 per person på forumet...
Det blir alltså 12*3223=38 676 maskrosor.

Hur stor gräsmatta har du egentligen???
2500 kvm.
15 maskrosor per kvadrat är väl lagom :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.