Hej,

Har tänkt att börja installera min AM330x i helgen. En enkel fråga: måste jag installera guidekabel för att maskinen ska kunna börja klippa?

Tanken med detta är att se om maskinen kan klara av min tomt utan guidekabel. Ska i ett senare skede dra kabel för att ansluta en till grönyta och då låste jag ha guiden för att klipparen ska gå över en grusplan.

Någon som har koll på detta?
 
OpiMaza
Utan guide hittar den inte till laddaren.
Med andra ord så kommer det inte att fungera.
 
OpiMaza skrev:
Utan guide hittar den inte till laddaren.
Med andra ord så kommer det inte att fungera.
Ah. Såklart. Hade nog en övertro på den inbyggda GPSen. Tack för svar.
 
Den kommer väl hitta hem genom att följa begränsningsslingan?
 
Jag körde hela förra sommaren utan guidekablar och den hittade hem via begränsningskabeln varje dag utan problem. I år har jag lagt ner guidekablar och nu kommer den förstås hem snabbare.
 
OpiMaza skrev:
Utan guide hittar den inte till laddaren.
Med andra ord så kommer det inte att fungera.
Snabbtestade vår 330X igår, när jag inte fick stå och titta på den längre för sambon så tryckte jag på "parkera-knappen" - och klipparen vände hemåt mot laddaren och parkerade snyggt på första försöket.

Jag hade också funderingar kring guiderna och dess placering, men nog tar den sig hem utan guide. :)
 
Visst går det bra utan guide. Lägg guiderna till de ställen ( om några) där den brukar bli kvar länge/har svårt att hitta ut ifrån.
 
Lese instruksjonsboken er kanskje ett godt råd!

AM trenger ikke guide eller å følge begrensinsskabel for å finne hjem. BAse stasjonen sender ut radio signal som fører den trygt i havn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.