Jag har beställt tv-kanaler. :(:)

För ett år sedan sa jag upp vårt tv-abonnemang hos Canal Digital eftersom jag tyckte att parabolmottagningen var dålig men främst för att vi knappt tittar på tv (annat än på Netflix och HBO).

Jag saknar inte alls tv-kanalerna men Marlén vill ha dem så idag har jag gett med mig och beställt Telias tv-paket Lagom på prov under 3 månader för 49 kr per månad (sedan kostar det 229 kr per månad) via vår fiberbredbandsleverantör.

I min beställningsbekräftelse så står det att "tjänsten redan är inkopplad". Problemet är att jag tror att jag också behöver en "tv-box" från Telia som jag antar tar några dagar att skicka ut.

Nu undrar jag om jag på något sätt kan se på TV-kanalerna redan idag utan att ha just Telias tv-box?
Eller kan jag åka till Clas Ohlson och köpa någon superbillig box i väntan på att min box ska komma?

Bäst av allt hade varit om jag kunde skippa boxen helt och hållet. För jag vill ju helst av allt inte ha någon mer box (och inte heller någon mer fjärrkontroll). Jag har ju redan tvn, box jag fått från Canal Digital, Chromecast, Apple tv och en massa spelkonsoller.
 
Redigerat av moderator:
Har du hunnit få alla koder och registrerad behörighet så kan du se alla kanalerna via dator/läsplatta. Sedan kan du koppla datorn till tvn. Har du provat att få box via Teliabutik? det lyckades jag med så jag fick två. Den nyare via butiken och en äldre modell med posten. Däremot tog det några dagar att få aktiveringskoden som du behöver för att starta upp boxen. Vet inte om den även går att få tag på i mina sidor hos Telia.
 
Till en eller några modeller av Samsungs tv-apparater kan man ladda ner en app till och på så sätt slippa boxen.
 
Skrotade man inte idén med app till Samsungs TV-apparater? Hade för mig det rann ut i intet.

Realistiskt är det bara Telias boxar som funkar, och hur bra det funkar beror nog främst på vilka funktioner man vill ha av en box. Tyvärr är man mer låst till leverantören vid denna typ av IPTV än för marksänt/satellit/kabel.
Koppla datorn till TVn kan nog funka i väntan på box, men är knappast en praktisk lösning i längden.
 
Jag har inte fått några koder så jag får nog vänta på att se på tv i några dagar. Det hade varit toppen om man slapp boxen och väntan helt och hållet. Man har ju blivit lite bortskämd på att få omedelbar leverans eller levens dagen efter.

På vilket sätt är man mer inlåst vid arr köra Telias lösning? Det är en månads uppsägning på den jämfört med Boxer som har 12 månader och ComHem och Canal Digital som jag teor har hela 24 månader.
 
Kommer jag få ett kort som ska matas in i boxen eller bara en kod?
 
Kod
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Om du loggar in på "mina sidor" så kan du se alla koder där.
 
Jag hade inget Mina sidor-konto men nu har jag skapat ett. Men jag verkar inte ha något abbonemang kopplat till det än men det kanske sker inom några dagar. Vi får helt enkelt vänta lite, inte mig emot, jag har inget behov av tv-kanalerna. :)

Såg på vanlig tv igår hemma hos svärmor och det var sådär. Jag tycker bättre om HBO, Netflix och internet, det är roligare när man kan välja vad man vill se på.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.