har rivit upp golvet i ett av rummen i huset för att det lutade åt alla möjliga håll.
Har nu lagt ner nya åsar uppepå den gamla fast i 90graders vinkel, för att kunna få åsarna tätare än tidigare.

Nu är det så att efter den ena väggen så ligger det värmerör till ett element, dessa rör ligger alldeles efter väggen så jag kan inte sätta någon ås in mot väggen just där, det är en sträcka på cirka 1-1.5meter.
Jag kan istället lägga den åsen alldeles utanför rören så åsen då hamnar runt 2dm ut.
Kan det vara risk för golvknarr eller att golvet går sönder om jag gör på detta sättet? ovanpå golvåsarna lägger jag 22mm golvspån och ovanpå det blir det endera matta eller klickgolv.

Funkar det utan risk eller måste jag ta hit rörmokare som får dra om rören?

edit: kanske ska tillägga att det är in mot ett hörn som detta är.
 
Gissar att det håller utan problem men själv skulle jag nog försöka dra om rören iaf så att de inte hamnar precis under golvet på det viset.
 
snuttjulle skrev:
själv skulle jag nog försöka dra om rören iaf så att de inte hamnar precis under golvet på det viset.
Hur tänkte du här? att jag ska sänka ner dom lägre på reglarna eller bara få in dom en bit in i rummet så jag kan lägga en ås ytterst mot väggen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.