Har köpt ett massivt trägolv av baseco. Ska lägga det på ovanvåningen på bjälklag.
Nu till min fråga! Vi vill inte få något knarr sen när vi är färdiga. Baseco sålde nån gummiremsa som man kunde lägga på reglarna, men är lite allergisk att köpa såna grejor :p . Skulle det inte funka lika bra med lumppapp ?
 
L Larryboy skrev:
Har köpt ett massivt trägolv av baseco. Ska lägga det på ovanvåningen på bjälklag.
Nu till min fråga! Vi vill inte få något knarr sen när vi är färdiga. Baseco sålde nån gummiremsa som man kunde lägga på reglarna, men är lite allergisk att köpa såna grejor :p . Skulle det inte funka lika bra med lumppapp ?
För mig funkade lumppapp bra,
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
För mig funkade lumppapp bra,
Tack för snabbt svar! :) tror det lutar åt lumppapp!
 
Jag har lagt lumppapp på reglarna. Klipp till långa remsor och vik dem över reglarna. Sträck pappen och häfta fast den i sidorna.
Inget knarr, några år sedan det gjordes.
 
Vi köpte golv från Baseco. Riktade golvbjälkarna med masonitremsor (eller vad det nu var), men ingen lumppapp. Hela vinterhalvåret knarrar det så inihelvete att det inte går att föra ett samtal om inte samtliga i rummet står stilla.

Vet inte om lumppapp hade hjälpt i vårat fall, men ändå.
 
tensiden tensiden skrev:
Vi köpte golv från Baseco. Riktade golvbjälkarna med masonitremsor (eller vad det nu var), men ingen lumppapp. Hela vinterhalvåret knarrar det så inihelvete att det inte går att föra ett samtal om inte samtliga i rummet står stilla.

Vet inte om lumppapp hade hjälpt i vårat fall, men ändå.
Fan va tråkigt :/ jag har skruvat och limmat nya reglar jämte dom gamla golvbjälkarna, och kör bara med lumpapp. Hoppas de blir bra!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.