Jag har funderat på att skaffa en massagestol/fåtölj. Finns för 5000-7000 kr på Blocket.
Någon som har erfarenheter?
Förstår att det inte är som en riktig massage men det hade varit skönt att få sig en omgång efter en jobbig arbetsdag.
 
Vi har en (till låns en månad) på jobbet, som jag testat ett par gånger (30 minuter per gång). Det är en ganska enkel variant som bara masserar rygg, nacke och vader, och det går ju naturligtvis inte upp mot en riktig massör, men nog är det skönt att knåda bort den värsta stelheten ur musklerna!
 
Vi har en riktigt fin fotölj på jobbet med värme, CD-spelare etc. Men jag och flera med mig tycker att den är för hårdhänt. I stället för att slappna av spänner man sig och väntar på att den ska sluta tortyren innan ryggraden är av.
Men axlar och nacke fixar den bra.
Vaderna pumpar den upp nånslags luftkuddar runt rätt OK, men ibland lite för hårt.
 
Jag har testat de två modeller som Attract saluförde på Clas Ohlson för ca ett halvår sedan.

Jag tyckte att de var alldeles för hårdhänta och tyckte inte alls att det var skönt i längre än 5 minuter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.