Hej,

Vi ska måla om ett rum och har tänkt ha en fondvägg med en fyrkant ca 20 cm in från alla kanter. Denna fyrkant har vi tänkt runda av hörnen på för att få en mjukare form.

Frågan är om det finns någon typ av maskeringsark som man kan klippa till själv för att få den form som man vill? Har hittat ark på slöjddetaljer.se, men de var i minsta laget (30x15). Skulle behöva typ 30x30 för att få rätt radie på avrundningen.
 
Tja!

Det är lättast att klippa till ett eget ark, eller rita försiktigt på väggen och maskera efter strecket.

Om man ska vara extra utförlig; ta bara en penna och knyt fast i ett 30 cm långt snöre. Dra en 1/4 cirkel på ett lämpligt papper och klipp ut.
 
Vän av ordning påpekar att snöret ska vara 15 cm långt.
 
Nyfniken skrev:
Vän av ordning påpekar att snöret ska vara 15 cm långt.
Då blir det bara R15...
Om jag tolka det rätt med ett ark på 30x30 för att få till radien, så borde TS vara ute efter R30
 
cust3000 skrev:
Då blir det bara R15...
Om jag tolka det rätt med ett ark på 30x30 för att få till radien, så borde TS vara ute efter R30
Hahaha vad sopig jag är. Ska man rätta någon ska man i alla fall ha rätt! Såg framför mig att TS ville ha en cirkel på pappret...
 
  • Gilla
vojma
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Hahaha vad sopig jag är. Ska man rätta någon ska man i alla fall ha rätt! Såg framför mig att TS ville ha en cirkel på pappret...
Även solen har sina fläckar :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.