Håller på med en liten toalett.

Dags för kakling snart men funderar på om man ska sätta "halv platta" på väggen eller om man ska ha någon form av vanlig trälist?

Vad är brukligt? Har sett flera bilder man där är väggarna med kaklade. Vi ska målade väggar och kakel på golv
 
Vi har vanlig kvartsstav, vitmålad!
Mönstrade kakelplattor med kvartsstav i en vitmålad trappa och en röd mopphållare med trasa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lexington Lexington skrev:
Vi har vanlig kvartsstav, vitmålad!
[bild]
Schnyggt! Tack för bilden. Det ser ju väldigt bra ut
 
Düsseldorff
Min gästtoalett med kakel på väggen. Inte marockanskt utan franskt. Mest för att visa att kakelkant kan bli fint.
Gästtoalett med franskt beige och svart kakel på golvet och rosa väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Min gästtoalett med kakel på väggen. Inte marockanskt utan franskt. Mest för att visa att kakelkant kan bli fint.
[bild]
Snyggt. Detta är den andra varianten jag tänkte på. Får se lite hur det blir mönstermässigt med våra plattor
 
BirgitS
Blir det inte svårt att måla hela väggen när golvets tätskikt är uppvikt på väggen?
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
T
BirgitS BirgitS skrev:
Blir det inte svårt att måla hela väggen när golvets tätskikt är uppvikt på väggen?[/QUOTE[/QUOTE
Jo, men i så fall får man spackla ut på tätskiktet och slipa och sedan måla. Om man sätter en klinkersockel slipper man detta moment samt att det blir snyggare. Eller så sätter man ett 56mm golvlist i trä. Bara en kvartslist är inte snyggt enligt mig.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vårt tätskikt är rollbart och det ska spacklas ut och målas

Funderar fortfarande på hur vi ska göra.
Får se när vi lagt golvet vad nästa steg blir
 
BirgitS
Varför välja ett rollat tätskikt?
De har t.ex. nackdelen att det senare inte går att byta ut en platta som spricker eller av någon annan anledning behöver bytas ut.
 
Om jag nu måste försvara mitt val så är det det mest ekonomiska. Tog tätskift från Byggmax då de ligger i stan och i bra pris. Dessutom ett rollbart på den lilla ytan (utan golvbrunn och med Pex(?)-slangar) så slipper jag köpa 1x25m folie till 2 m2 golv
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.