Jag har en putsfasad som sjunger på sista värsen. Den är lagad provisoriskt några gånger men till våren måste något göras. Jag har tittat på marmoroc som en lösning. Inte så vanligt men verkar både snyggt och praktiskt. Jag har ingen uppfattning om vad det kostar men det borde väl iallafall bli billigare än en ny putsfasad? Någon som har possitiva eller negativa erfarenheter? Svårt att göra själv?
 
Finns det något liknande Marmoroc som ser mer ut som riktigt tegel? Har tittat på Marmoroc, men tycker inte om utseendet. Stenarna är för långa och ser ut som fuskstenar, om ni förstår vad jag menar.

Vet någon om det finns något på marknaden som mer efterliknar sten/tegel, men går upp snabbt och enkelt på en fasad, liknande Marmorocs system?
 
Humm.. jag har spiktegel på min kåk sattes dit på 50 talet.. Verkar vara en väldigt enkel o lätt konstruktion..

Fattar inte varför man inte använder det i dag ???

Har bara sett Marmoroc som liknar det.. är dock heller inte impad av utsendet... Iallfall inte dom som jag fick med i brochyren hem sickad från dom..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.