Hej!

Känns som jag har startat en del trådar här nu, den här renoveringen börjar ta kål på mig och det här forumet är ändå en liten tröst :)

Vi har lagt ett klicklinoleum från Marmoleum som ska läggas flytande. Efter att ha rådfrågat Forbo så bestämde vi oss för att låta den delen där de fasta köksskåpen skulle stå vara utan golv för att sedan kunna lägga det under sockeln och fram till benen. Enligt Forbo skulle vi annars få problem, för att golvet inte skulle kunna röra på sig.

Idag fick vi vårt kök installerat och detta gjorde vi inte själva utan hade en firma som gjorde. När köket var klart insåg jag att de satt den inre täcksidan (mellan vägg och tvättmaskin) hela vägen ner till golvet, vilket såklart gör att vi inte kan lägga golvet hela vägen till benen men under sockeln… Skära runt detta blir svårt och ej snyggt. Något tips på hur vi kan lösa detta? Kan vi skära av täcksidan och kila in golvet under? Ångrar nu djupt att vi inte gjorde som planera rock la hela golvet eftersom vi har tillräckligt mycket golv för att göra det och dessutom hade börjat men tog bort en bit efter att ha pratat med Forbo. Vårt fel pga tänkte inte alls på täcksidan, men nu behöver vi tips på lösningar som ser snygga ut, skulle vara oerhört tacksam då detta tyvärr förtog glädjen över det nya köket :(

(Det guldiga är ett underlag som ligger under golvet. )


Tack!
 
  • Renoveringsprojekt med otillräcklig tätskiktning i hörn av badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lätt som en plätt.
Såga av täckskivan med en multisåg ( typ Fein), och stoppa in golvskivorna under.
 
  • Gilla
kmf_85
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.