Nån som har nåt tips på marktegel som inte kostar skjortan? Kan man köpa i Baltikum eller motsvarande?

/Elin
 
Blocket!

mvh plexi
 
Jo, jag är en flitig gäst där, men det mesta som säljs är små partier, jag skulle vilja ha rätt många kvadratmeter... Men tack ändå för tipset!

/Elin
 
Vad får de kosta & vad ska du ha det till.. tänk på att du inte bör lägga för tunna om de ska vara på garageuppfart
 
Tja, allt som är billigare än typ 700kr/kvm som är vad jag hittat nya för hittills är ju bra tips, sen hur stor del av trädgården som ska få äran att ligga under dessa vackra stenar återstår väl att se och är beroende av priset. Jag hade främst tänkt mig gångar och en uteplats. Skulle jag ramla över ett synnerligen billigt parti kan jag också tänka mig att lägga plattorna på högkant på garageinfarten, men det ser jag som osannolikt...

/Elin
 
Du får ju vanlig marksten från 150kr kvm & uppåt..
 
Ja, men jag vill helst ha just marktegel, tycker att det är så ruskigt fint...

Men som sagt, priset får nog avgöra på hur stora ytor det blir.

/Elin
 
Det finns en sten i tegelformat på byggmax från St Eriks som heter gårasten kostar 169:-/m2, finns i ett antal trevliga färger.







/Gert-Inge.
 
Usch vad jag känner mig kräsen, men det är just det trumlade utseendet med "avskavda" kanter jag vill slippa! :)

/Elin
 
mmmm....marktegel, jag minns min barndoms terrass vid poolen... marktegel högt och lågt... vackert...
Men nu kostar det minsann, de rackarn´s guldklimparna.
Danmark är mycket större på tegel än vi svenskar... Kommer inte på någon leverantör direkt men snoka runt lite där!
Annars har Nordform i Göteborg en betongsten med varken fasad eller trumlad kant som heter Skala. Mycket trevlig. Ska själv beställa ett par hundra m2 nästa vecka. En nyhet, också hos Nordform heter Cirkus. Skarp kant OCH i 10 olika storlekar i samma lag! RIKTIGT läcker! Passar till större ytor, inte så bra till gångar kanske men inte omöjlig. Om du ska ha den till uppfart så lägg stenen på tvären, tvärs hjulen alltså. Annars syns fogen så tydligt. Finns dock bara i grå och mörkgrå. Den mörkare är riktigt nice med en ljus fog.

jaja, lycka till!

Johan
 
TACK!

/Elin
 
Tack för länkarna! Har nog kollat på dem innan, men då inte sett priserna. Det är förmodligen angivet i DKK, men verkar ju inte alls farligt blodigt! Tål verkligen att funderas på. Tack än en gång!

/Elin
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.