Jag har en friggebod med väldigt dålig grund. Bästa skulle nog vara markskruv för att få det stabilt. Men stugan står ju redan där så det går förstås inte bara att skruva ner. Finns det något enklare sätt än att höja stugan eller att dra den åt sidan och tillbaka igen? Kanske nån som tänkt ut något smart sätt att lösa det på?
 
Skruv känns nästan som det svåraste att lösa under en befintlig stuga. Varför just skruv?
Vad står stugan på nu?
 
Den står på dålig mark på plintar.
 
Då ska det till en ordentlig markskruv också?
Det lättaste är väl isåfall om du kan få till extra bärlinor under stugan, så skruven kan sitta utanför fasaden. Men jag vet inte hur du ska få till det på ett snyggt sätt.

Den bästa lösningen är nog ändå att lyfta undan stugan så du kan lösa problemet på riktigt. Men jag vet inte hur förutsättningarna runt omkring ser ut.
 
Fler/bättre plintar låter som det enklaste
 
Tack för era förslag.
Problemet är att marken är lite för mjuk för att använda plintar. Visst kan jag lägga markduk, fylla ut med 0-32 och lägga plintarna på det. Men det kändes som en relativt enkel lösning att skruva i markskruv istället. Men då är ju problemet att stugan redan står på plats och då förstås är i vägen. Den behöver förstås inte flyttas mer än en par decimeter först åt ena hållet och sen åt andra så jag kanske försöker hitta en sån lösning. Om inte någon annan löst det på något smart sätt? :)
 
Gräver du ut för en plint i taget behöver du bara lyfta en liten del av stugan någon centimeter rakt upp för varje plint. Fast på vilket sätt är marken dålig?
 
Jag undrar samma sak. Är marken för mjuk för en plint så lär inte markskruv fungera heller
 
Menar du verkligen plintar, eller menar du att den står på block, typ leca, som ligger på marken? För står den på nergrävda plintar och det inte är tillräckligt så lär ju inte en skruv heller funka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.