Hej,

I eftermiddagen upptäckte jag att plattorna vid dräneringsbrunnen (om jag gissar namnet rätt) på tomten har sjunkit. Därför tänkte jag ta bort några plattor för att undersöka problemet. Så fort vi tog bort den första plattan såg vi att markduken sticker ut vid brunnen och att plattorna ligger nästan löst över ett stort hål precis intill brunnen! Vi hade tur att bilen inte stod på den delen, annars kunde den nog ha rasat ner!
Är det någon som har erfarenhet av ett sådant problem? Vad kan orsaka detta? Vem är bäst att kontakta?
Dåligt insatt och ny på forumet, så jag tänkte att någon säkert har bättre koll på detta än jag nu på fredagskvällen. Vi ringer såklart för inspektion måndag morgon:(
 
  • Några borttagna plattor vid en dräneringsbrunn visar ett stort hål i marken, med markduk som sticker fram.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppna locket och fota ner. När det är håltomt på det sättet innebär det att materialet spolas iväg.
 
P Prodigys skrev:
Öppna locket och fota ner. När det är håltomt på det sättet innebär det att materialet spolas iväg.
Ja, det verkar så! Hade försökt öppna locket igår faktiskt med en vanlig skruvdragare, men det gick ej! Det låter som att det behövs en brunnslocksöppnare 😞
 
S Simon Azad skrev:
Ja, det verkar så! Hade försökt öppna locket igår faktiskt med en vanlig skruvdragare, men det gick ej! Det låter som att det behövs en brunnslocksöppnare 😞
Nejdå, skruvarna är bara rostiga, dränk i rostlösare/krypande olja och vänta en dag eller plocka bort hela dexeln, den väger inte många kilo.
 
  • Gilla
Simon Azad
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.