Hej,

Jag har precis satt upp en motordriven markis på altanen och allt har gått bra utom en grej.

Armarna går inte hela vägen in.

När det är ca 40cm kvar av duken så stannar armarna men duken fortsätter att rullas upp och armarna sticker ut.
Någon som vet om det är en justeringssak eller ett fel?

Tacksam för svar .

Mvh

Jocke
 
Lite bilder samt fabrik kan underlätta.
 
Hej,

Det är en Terassmarkis Gardexa Med Motor 500x300 Mörkblå inhandlad på Gardenstore.

Tyvärr har jag inga bilder på själva felet men kan ta det senare.

Mvh

Jocke

Har lite andra bilder dock. Mörkblå terassmarkis Gardexa med motor installerad på vit husfasad, stege framför, skuggat trädäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mörkblå Terassmarkis Gardexa Med Motor monterad ovanför fönster på ett ljusbeige hus med stege vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mörkblå Terassmarkis Gardexa med motor utrullad framför hus med vit panel och fönster, stege på träveranda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej,
Här kommer bilder på hur det ser ut när hela duken är inne.
Mvh
Jocke Installation av takduk på en vit husfasad med fönster och ytterbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild på en helt inrullad markis installerad under taket på ett hus, med skog i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Installation av takduk på en vit husfasad med fönster och ytterbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja, det ser ju inte klokt ut. Kan det va vajrarna som felar? Kanske för korta eller så?
 
A
Känns som att armarnas infästning i yttre stången måste flyttas inåt,då borde armarna vikas mer ihop,tror jag:)
 
Handyman 1 skrev:
Känns som att armarnas infästning i yttre stången måste flyttas inåt,då borde armarna vikas mer ihop,tror jag:)
Hej,
Ja det låter ju logistik, provar.
Tack
Mvh
Jocke
 
Handyman 1 skrev:
Känns som att armarnas infästning i yttre stången måste flyttas inåt,då borde armarna vikas mer ihop,tror jag:)
hej,
Det va exakt det
Tack
Jocke
 
  • Gilla
verobar och 1 till
  • Laddar…
Jockes67 Jockes67 skrev:
hej,
Det va exakt det
Tack
Jocke
Hej, jag sitter just nu och kollar på exakt samma markis. Tänkte höra med dig om hur den funkar nu. Har problemet med armarna återkommit eller funkar den som den ska? Känns kvalitén bra?

//mvh Calle
 
Hej Calle,

Allt är på plats och den funkar bra, ett tips är att inte röra på dom främre fästena på armarna vilket jag hade gjort, trodde inte det hade nån påverkan.

Men kvaliten verkar bra iaf.

Mvh

Jocke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.