Bosse Rappne använde en markeringsfärg (sprayburk) för att rita upp rabatter och gångar i sin nya trädgård. Någon som vet var man får tag på dylik färg (OBS den skall vara lätt att få bort - skämt om vanlig sprayfärg undanber jag mig).

/Karin
 
JAg såg också det inslaget.
Som jag förstod dte använde han "vanlig" sprayfärg.

Vad menar du med "lätt att få bort"? Enda stället du kan få problem är om du målar på sten eller träd. Övriga ställen gräver du väl bort eller motsvarande.
 
Vet inte var det finns eller om det finns, tänkte bara tipsa om ett annat sätt:

Vi har använt kritad tråd för att markera raka linjer. Vet inte byggtermen för det, men det är en stängd rulle med tråd som man häller färgad krita i (finns på flaska) och sedan mäter man ut var den raka linjen skall vara, snäpper till med tråden och kvar på marken finns en linje med blå krita. Försvinner i nästa regn. Nackdelen är att det inte är så lätt att markera böjda linjer.

/ama
 
Är det på sand eller jord: Vanlig Sprayfärg
Är det på något annat, eller sand och jord: Vetemjöl.
 
Vetemjöl är jättebra att märka ut med...Vi har exempelvis markerat planer och annat till lekar med vetemjöl. Har man tur med vädret håller det ett par dagar annars är det ju lätt att fylla i...

Kalle K.. hur går det med gubbarna ..blir det några till midsommar.. :)
 
D
Raderat (reklam)

/MODERATOR
 
Redigerat av moderator:
ullberg
Det sägs ofta "rekord i trådlyft" och detta måste ju vara bra nära, för 10 år sedan var BH väl nästan nystartat...

Dessutom ligger företaget på samma plats som den nyregistrerade användaren angett som hemort, kommentar på det?

/U
 
Redigerat av moderator:
Kolla med ortens fotbollsklubb vad de använder, kan tänka mig att det är relativt lätt att få bort. Krävs nog lite mer än vatten dock.
Detta var bara en ide som for upp i huvudet, vet inte om det funkar eller inte.
 
Mackin skrev:
Kolla med ortens fotbollsklubb vad de använder, kan tänka mig att det är relativt lätt att få bort. Krävs nog lite mer än vatten dock.
Detta var bara en ide som for upp i huvudet, vet inte om det funkar eller inte.
Nu snackar vi ju gammal tråd. Men sådan krita är inte lätt att få bort. Den lokala planskötaren var lite väl nyfiken när han fick en ny kritmaskin och testade på asfalten. Det satt i bortåt 10 år trots regn och rusk.
 
Markeringsfärg har ju jula och biltema och säkert vilken byggandet som helst..
 
D09
Vanlig markörfärg?

Finns i alla dess färger i bygghandeln, alt tigga lite hos en grävmaskinist/ entreprenad firma.
 
S
efter tio år tror jag att löst för ts
 
är det inte det kommer aldrig bli det :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.